همشهری آنلاین: رژیم صهیونیستی از نیمه شب جمعه تا کنون بیش از ۲۰ بار نوار غزه را هدف حملات هوایی خود قرار داده است.

 تجاوز رژیم صهیونیستی به منطقه غزه همچنان ادامه دارد

بر اساس گزارش روز شنبه ايرنا بع نقل از خبرگزاری رویترز، ارتش رژیم صهیونیستی بدون ذکر جزییات و نام مناطق اعلام کرد که از نیمه شب گذشته بیش از 20 بار نوار غزه را هدف حملات وحشیانه خود قرار داده است.

شاهدان عینی و مقامات فلسطینی می گویند حملات هوایی رژیم صهیونیستی در طول شب گذشته در غزه ادامه یافت و طی آن دو مسجد کاملا ویران و سه منزل مسکونی نیز بمباران شد.

نیروهای مقاومت فلسطینی نیز در واکنش به این تجاوزها، چهار راکت به سوی مواضع رژیم صهیونیستی شلیک کردند. گروه های مقاومت همچنین روز جمعه 57 راکت به سوی مناطق اشغالی شلیک کردند.

بنا به اذعان مقامات صهیونیست، در نتیجه ضد حمله های حماس، دو اسراییلی زخمی شدند.

خشونت ها و حملات رژیم صهیونیستی علیه کرانه باختری نیز شدت یافته است. بسیاری از ساکنان این منطقه در اعتراض به حملات این رژیم علیه غزه به تظاهرات پرداخته اند.

طبق اعلام منابع پزشکی، در حمله نظامیان صهیونیست به معترضان ساکن شهر ˈالخلیلˈ یک فلسطینی 43 ساله به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسید.

بنا بر اعلام مقام های صهیونیست، نظامیان این رژیم همچنین روز گذشته با شلیک به سوی یک جوان فلسطینی معترض در نزدیکی شهر ˈرام اللهˈ، وی را به شهادت رساندند.

آتش بس 72 ساعته به پیشنهاد و میانجی گری مصر، روز جمعه پایان یافت.

افزایش شمار غیرنظامیان در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه هشدار جوامع بین المللی را به همراه داشت؛ با این حال تلاش برای تمدید آتش بس در غزه تاکنون به نتیجه ای نرسیده است.

بر اساس اعلام مقامات غزه، از حدود یک ماه پیش تا کنون نزدیک به 2 هزار فلسطینی در نتیجه حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده اند که بیشترشان غیرنظامی بودند.

بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد با صدور بیانیه ای، ضمن هشدار درباره وخیم تر شدن اوضاع انسانی در غزه، از طرف های درگیر در غزه خواست تا بار دیگر به اقدام نظامی علیه یکدیگر متوسل نشوند.

سامی ابوزهری، سخنگوی حماس با بیان این که رژیم صهیونیستی بیشتر شروط مطرح شده برای ادامه آتش بس را رد کرده است، گفت که این رژیم نه تنها با تقاضاهای حماس از جمله رفع حصر غزه و آزادی اسرا موافقت نکرده بلکه اقدامات خود را در این زمینه ها تشدید کرده است.

وزیر خارجه مصر نیز از طرفین درگیری خواست تا هرچه سریع تر پای میز مذاکره بازگردند.

مصر که در این گفت وگوها نقش میانجی را بر عهده دارد، به صورت جداگانه با حماس و رژیم صهیونیستی به مذاکره نشسته است.

کد خبر 268230

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha