همشهری آنلاین:پ مدیرکل دامپزشکی استان کرمان اعلام کرد با توجه به شیوع نشانگان تنفسی خاورمیانه ناشی از ویروس کرونا در کشورهای عربی به عنوان یک اقدام احتیاطی نقل و انتقال شتر در کشور ممنوع شده است.

camels

به گزارش ایسنا دکتر حسین رشیدی با اشاره به خبر تلف شدن 50 شتر در جنوب استان کرمان علت این مرگ‌ها را تغییرات آب و هواییی و روییدن علف تازه و تغییر خوراک دام‌ها و بروز عارضه گوارشی آنتروتوکسمی در این حیوانات اعلام کرد.

رشیدی درباره ممنوعیت نقل و انتقال شتر گفت: «در حال حاضر باتوجه به اینکه در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس بیماری تنفسی مرس ناشی از ویروس کرونا شایع شده است، فعلاً بنابر احتیاط نقل و انتقال شتر در کشور ممنوع است چراکه شترها از لحاظ اپیدمیولوژی ممکن است در انتقال این بیماری نقش داشته باشند.»

به گفته مدیرکل دامپزشکی استان کرمان آزمایش‌ها تا به حال موردی از آلوده بودن شترها به ویروس مرس را نشان نداده است، اما دستورات اکیدی برای کنترل خاص بیماری‌های شترها داده شده است.

به گفته دکتر رشیدی نمونه‌گیری از شترها در جنوب استان کرمان، به ویژه شترهایی که از مناطق مرزی به ویژه شترهایی که از مناطق مرزی ایران مانند استان سیستان و بلوچستان وارد کشور شده‌اند،  انجام شده  و  خوشبختانه تا به حال هیچ موردی آلودگی به ویروس کرونا گزارش نشده است.

به گفته دکتر رشیدی در حال حاضر مجوز واردات و جابه‌جایی شتر در کشور داده نمی‌شود. 

کد خبر 261317

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha