دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۶:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: بنگلادش روز یکشنبه ۱۵ ژوئن (۲۵ خرداد) نخستین مورد عفونت با کوروناویروس عامل نشانگان تنفسی خاورمیانه (مرس) (MERS-CoV) را در مردی از ایالات متحده از طریق ابوظبی به این کشور بازگشته بود، گزارش کرد.

به گزارش رویترز محمودور رحمان از انستیتوی اپیدمیولوژی و پژوهش و کنترل بیماری بنگلادش گفت این مرد ۵۳ ساله در بیمارستان تحت درمان است.

رحمان گفت: «به احتمال زیاد این مرد کوروناویروس را هنگامی که در راه بازگشت از آمریکا به بنگلادش در ترانزیت ابوظبی بوده است، این ویروس را گرفته است.»

مرس  که باعث بیماری کشنده و اغلب کشنده تنفسی می‌شود که علائم آن شبیه به نشانگان حاد شدید تنفسی یا سارس شناسایی شده در سال ۲۰۰۳ است، برای نخستین بار در سال ۲۰۱۲ ظهور یافت.

میزان بالای مرگ و میر حدود ۴۰ درصد در مبتلایان به این ویروس و گزارش خوشه‌هایی از انتقال انسان به انسان آن نگرانی‌هایی را درباره امکان ایجاد همه‌گیری جهانی یا پاندمی ناشی از آن را برانگیخته است.

کوروناویروس عامل مرس تا به حال بیش از ۸۰۰ نفر را مبتلا کرده است و باعث مرگ دست کم ۳۱۰ نفر از آنان شده است. اکثریت موارد بیماری از عربستان سعودی گزارش شده است، اما موارد تک‌گیر و خوشه‌هایی از بیماری از کشورهای دیگر خاورمیانه، آسیا، اروپا و ایالات متحده نیز گزارش شده است.

کد خبر 262705

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha