چهارشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس مرکز مدیریت بیمارهای واگیر وزارت بهداشت از شناسایی یک مورد ثابت‌شده و دو مورد مشکوک به ابتلا به نشانگان تنفسی خاورمیانه یا مرس در کرمان خبر داد.

Mers

به گزارش پایگاه خبری وزارت بهداشت (وب‌دا) محمدمهدی گویا گفت ابتلای یکی از این افراد به این بیماری قطعی است و آزمایش‌های دو نفر دیگر در حال بررسی است.

دکتر گویا با اشاه به اینکه حال عمومی این این افراد خوب است، افزود: «این سه نفر با زنی كه هفته گذشته بر اثر ابتلا به كورونا ويروس فوت كرده بود، در تماس بودند.»

به گفته این دکتر گویا اولین نفری که نتایج آزمایش‌هایش قطعی است، پرستار ICU و ۲ نفر دیگر مشکوک به بیماری پزشک معالج و داماد فرد فوت شده هستند.

دکتر گویا با اشاره به اين كه کوروناویروس عامل مرس مي‌تواند در برخی موارد از فرد بیمار به دیگر افراد، به خصوص كادر درماني منتقل شود، گفت: «اين موارد بخصوص هنگامي رخ مي دهد كه هنوز ابتلا به بيماري قطعی نیست و كادر درماني نكات حفاظت از خود را رعايت نمی‌كنند.»

به گفته دکتر گویا عفونت با ویروس کورونای عامل مرس می‌تواند مشكلات تنفسي شديد و عوارض گوارشي ایجاد کند و در ادامه به نارسایی كليه و كبد و ساير دستگاه هاي حياتي فرد مبتلا بینجامد.

دکتر گویا برای پیشگیری از انتشار ویروس توصیه کرد در موارد خفیف بیماری که بیمار در منزل تحت مراقبت قرار می‌گیرد، وظيفه مراقبت از بيمار  فقط بر عهده يك فرد باشد و ساير افراد خانواده از شخص بيمار دور بمانند.

کد خبر 261482

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha