همشهری آنلاین: عربستان که تلاش می‌کند جلوی انتشار کوروناویروس عامل نشانگان تنفسی خاورمیانه یا مرس را بگیرد، سه‌شنبه ۳ ژوئن (۱۳ خرداد) اعلام کرد بازبینی موارد بیماری باعث افزایش بیش از ۱۰۰ موردی در شمار عفونت‌های ثابت‌شده در این کشور شده است.

به گزارش آسوشیتدپرس این افشای ناگهانی که به دنبال اخراج غیر منتظره معاون وزیر بهداشت پادشاهی سعودی صورت می‌گیرد، بیانگر بروز نگرانی‌ها درباره توانایی این کشور در جلوگیری از انتشار ویروس عامل نشانگان تنفسی خاورمیانه است.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی سعودی مقامات بهداشتی ۶۸۸ مورد عفونت ثابت‌شده و ۲۸۲ مرگ ناشی از مرس را از هنگام شناسایی این ویروس در سال ۲۰۱۲ ثبت کرده‌اند. از میان افراد دچار عفونت ۵۳ نفر هنوز در حال درمان دریافت می‌کنند.

آخرین گزارش وزارت بهداشت سعودی شمار موارد عفونت را ۵۷۵ و شمار تلفات را ۱۹۰ نفر اعلام کرده بود و به این ترتیب مشخص‌ می‌شود بیش از ۱۰۰ مورد عفونت قبلا گزارش نشده بودند.

دکتر طارق مندانی، رئیس شورای مشورتی پزشکی سعودی گفت که آمار تصحیح‌شده نتیجه «بازبینی کامل» موارد پیشین عفونت است که برای شناخت بیشتر گسترش ویروس انجام شده است.

دکتر مندانی گفت: »گرچه این بازبینی نشان داد که شمار موارد ثابت‌شده بیماری باید افزوده شود، اما ما هنوز شاهد کاهش شمار موارد ثبت‌شده جدید بیماری در چند هفته گذشته هستیم.»

عادل فقیه، سرپرست وزارت بهداشت سعودی، روز دوشنبه با صدور فرمانی که بر روی وب‌سایت این وزارت منتشر شد، معاونش، زیاد ممیش، را از کار برکنار کرد اما توضیحی درباره دلیل این برکناری داده نشده است.

ملک عبدالله، پادشاه سعودی در ماه آوریل پس از افزایش ناگهانی موارد گزارش شده عفونت ویروس کرونا وزیر بهداشت وقت را برکنار کرده بود.

کد خبر 261487

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha