نوجوانان کتاب‌خوان می‌توانند در رونمایی از «سه قصه»، نخستین کتاب نوجوانانه‌ی ترجمه شده به فارسی از امبرتو اکو، شرکت کنند. امبرتو اکو، نشانه‌شناس، فیلسوف و نویسنده‌ی نامدار ایتالیایی، متولد سال ۱۹۳۲ میلادی است و تا کنون معروف‌ترین رمان او یعنی «نام گل سرخ» و آثاری هم‌چون «آونگ فوکو»، «جزیره‌ روز گذشته»، «بائودولینو» و «مشعل جادویی ملکه لوانا» برای مخاطبان بزرگ‌سال به زبان فارسی منتشر شده است.

دوچرخه

مراسم رونمایی از کتاب سه قصه نوشته‌ی اکو و ترجمه‌ی غلامرضا امامی، ساعت 16، پنج‌شنبه 18 اردیبهشت، در سالن 25‌ب (کودک و نوجوان) نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور مترجم اثر، در غرفه‌ی نشر چکه برگزار می‌شود. این کتاب را نشر چکه با جلد سخت جذاب و با تصویرگری‌های هنری «اوجینو کارمی»، همراه با طرحی که حسین صافی (هنرمند ایرانی) از چهره‌ی اومبرتو اکو کشیده به بازار کتاب عرضه می‌کند.

«سه قصه»، اثری در ستایش صلح به‌شمار می‌آید و به‌گفته‌ی اکو، کتابی است برای بچه‌ها، بزرگ‌ترها و خلاصه برای همه‌ی کسانی که به داستان نیاز دارند. نخستین داستان این مجموعه «بمب و ژنرال» نام دارد و ماجرای اتم‌هایی را روایت می‌کند که درون یک بمب اسیرند. ژنرال می‌خواهد به هر بهانه‌ای که شده جنگی راه بیندازد، اما...

«سه فضانورد» داستان سفر زیبای سه فضانورد آمریکایی، روسی و چینی به مریخ و ماجراهایی است که در این سفر برایشان پیش می‌آید. داستان سوم هم با نام «کره‌ای دیگر» حکایت امپراطور مغروری را تعریف می‌کند که می‌خواهد به زور تمدن را به کره‌ای دیگر بفرستد. کتاب «سه قصه» در 116 صفحه و به قیمت 19500 تومان منتشر شده و علاقه‌مندان می‌توانند با شرکت در مراسم رونمایی کتاب را به امضای مترجم آن برسانند.

در این مراسم غلامرضا امامی، مترجم کتاب قسمتی از آن را برای حاضران می‌خواند. هم‌چنین قرار است کارت پستال طراحی چهره‌ی اومبرتو اکو اثر حسین صافی نیز به حاضران در مراسم اهدا شود. گفتنی است ناشر حق نشر (کپی رایت) کتاب را به زبان فارسی خریداری کرده و کتاب را با مجوز صاحب اثر به زبان فارسی منتشر کرده است.

 

دوچرخه

کد خبر 258818
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز