دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: کتاب آچمزشده‌ها تالیف پیمان فیوضات مجموعه‌ای از ۹ داستان کوتاه با روایت ساده و شیرین منتشر شد.

آچمزشده‌ها

چاپ اول كتاب آچمزشده‌ها در 136 صفحه توسط انتشاراتي آگه  پاييز 1389 در تيراژ 1100 نسخه با قيمت 2700 تومان به چاپ رسيده است.

مولف اين كتاب بدون پيشگفتار و مستقيم به روايت داستان‌هاي شيرين خود پرداخته است. اولين داستان كه عنوان كتاب از آن به آرايه گرفته شده است، آچمزشده‌ها نام دارد. داستان‌هاي بعدي شامل؛ شام آخر، از لب جاده، آريايي در مه، عقرب توي پوتين، شاعر و شواليه‌هاي جواديه و....است.

فيوضات در يكي از داستان‌هاي كتاب با عنوان؛ "شاعر و شواليه‌هاي جودايه" با توجه به دل مشغولي‌ها و دغدغه‌هاي روزمره جوانان مي‌نويسد:

"آن روز موبايلش را جا گذاشته بود. اين را كه چطور اين اتفاق برايش اتفاق افتاده بود، نمي‌دانست. در واقع تنها چيزي كه مي‌دانست اين بود كه دارد از عصبانيت منفجر مي‌شود؛موبايل همه چيزش بود؛ دفترچه تلفن، ساعت، دوربين عكاسي، ماشين حساب، چراغ قوه، آلبوم عكس،ويدئو، راديو، اسباب‌بازي، دوربين فيلم‌برداري و از همه مهم‌تر وسيله آرامش؛ تا چند سال قبل در موقعيت‌هاي اين چنيني، تسبيح انداختن آرامش مي‌كرد اما حالا مدت‌ها بود همين كه موبايلش - آن موش كوچولوي خاكستري- را دستشمي گرفت و شصتش را روي صفحه پشتش مي‌كشيد ناخودآگاه احساس آرامش مي‌كرد."

نويسنده كتاب با ايجاد ارتباط و لمس كردن دنياي جوانان همچنين با استفاده به هنگام از اصطلاحات، عبارات و گويش خاص آنان كه در عصر تكنولوژي دچار تغييرات اساسي شده است، داستان خود را به شيوايي از زبان آنان براي خود آنان روايت مي‌كند.

کد خبر 267732

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha