پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: کتاب دهه شصتی‌ها که حاصل یادداشت‌ها و برداشت‌های علی شیرازی، روزنامه‌نگار حوزه فرهنگ و هنر است از سوی انتشارات ادریس روانه بازار نشر شده است.

دهه شصتی‌ها و علی شیرازی

به گزارش همشهری‌آنلاین در مقدمه کتاب نویسنده آورده است:«غرض آن است که با نام دهه‌شصتي‌ها به بخشي از دل‌مشغولي‌ها و علايق اين گروه بزرگ سِني و اجتماعي بپردازيم و حتماً هم مي‌دانيد كه منظور از اين گروه، دايره‌اي بس وسيع‌تر از حد معمول را دربرمي‌گيرد، مثل متولدان دهه پنجاه كه در دهه 60 چشم و گوش باز كردند، يا زاده‌شدگان دهه 40 كه در دهه مورد بحث ما به بالندگي رسيدند و حتي زادگان ابتداي دهه 60 كه از نيمه همين دهه مشتريان كوچك تلويزيون لقب گرفتند... به نظر نگارنده، صفت "دهه‌شصتي‌ها" حتي خيلي‌هاي ديگر را نيز مشمول مي‌شود و دليلش هم قطعاً شرايط صددرصد ويژه اين دهه است. شرايطي كه كوشيده‌ام بخش‌هايي از آن را به‌همراه حال‌و روز اين گروه بزرگ و عزيز در كتابم بازتاب دهم؛ با بهانه، دستاويز يا هرچيز ديگري كه شما اسمش را بگذاريد و چيزي نيست به‌جز جعبه كوچك تلويزيون...»

شیرازی که دوره‌های ردیف آوازی را با برخی از مدرسان آواز چون کریم صالح‌عظیمی،رضا رضایی پایور و محسن کرامتی و شاپور رحیمی طی‌کرده است، کار مطبوعاتي‌اش را از دهه 1370 شروع كرد. وی تا كنون با روزنامه‌هاي همشهري، جام جم، اطلاعات، شرق، كارگزاران به‌همراه مجله‌هايي مثل اميد فردا، ماهور، مقام موسیقایی و چلچراغ همكاري كرده است.

او كه سال‌هاي اخير فعاليتش را بيشتر بر ماهنامه سينمايي فيلم و «هنر موسيقي» متمركز كرده، در كتاب دهه‌شصتي‌ها كوشيده است تا به بخش مهمي از موضوع پررونق اين چند سال يعني آن نسل و زمانه، از منظر تلويزيون داخلي كشورمان بپردازد.

كتاب را انتشارات ادريس در قطع رقعي، 212 صفحه و با جلد شميز به قيمت 12 هزار تومان منتشر كرده است. 

کد خبر 287594

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha