جمعه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: کتاب اسمش ستاره است نوشته محمدرضا یوسفی و تصویرگری مریم شاهورانی از سوی انتشارات ناردونه منتشر شد.

کتاب اسمش ستاره است

در قسمتی از این کتاب می‌خوانیم: نام او بلوری بود. او در آسمان هفتم برای فرشته ها ستاره‌ی چشمک‌زن می‌ساخت. او هر شب نی بلند و سحرآمیز خود را برمی‌داشت؛ بعد آن را به  دل ماه که حسابی داغ و پر از بلورهای گداخته بود، می‌زدو به اندازه‌ی نفس‌هایی که در سینه داشت بلور برمی‌داشت و ستارهی چشمک زن می‌ساخت.

بلوری برای آن که ستاره هایش خوشگل و پرنور شوند از پدرش نفس‌های زیاد قرض می‌گرفت. ماردش که می‌خواست او به آرزوهایش برسد فراوان فراوان به او نفس می‌داد. خواهرش هم که می‌خواست یک فرشته شود وقتی بلوری در خواب بود نفس‌هایش را در سینه‌ی او می ریخت. برادرش هم که دوست داشت روزی یک بلوری شود نفس‌هایش را هزار هزار تا به او می‌بخشید.

... یک روز صبح زود بلوری به سرفه افتاد؛ یکی، دوتا، سه تا ... صدتا، بعد صورتش سرخ شد و رگ‌های گردنش باد کردند. فرشته ها دور او جمع شدند؛ گریه کردند و گفتند: ...

محمد رضا یوسفی متولد 1332 در همدان و کارشناس تاریخ است. این نویسنده تاکنون افتخاراتی چون کاندیدای دریافت جایزه هانس کریستین آندرسن را به دست آورده است. یوسفی بیش از 200 عنوان کتاب چاپ شده دارد.

کتاب اسمش ستاره است در شمارگان 5‌ هزار نسخه و به قیمت 2500 تومان ازسوی نشر ناردونه عرضه شده‌ است. علاقمندان برای تهیه این کتاب می‌توانند با شماره 66400220 در تهران تماس بگیرند.

کد خبر 258932
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز