پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۷:۰۷
۰ نفر

همشهری‌انلاین: هفت رمان از رمان‌هایی که به سفارش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایران نوشته شده بود، به زیر چاپ رفت و به زودی بر پیشخوان کتابفروشی‌ها قرار خواهد گرفت.

 به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایران ، چهار عنوان از این آثار که قرار است در قالب طرح رمان نوجوان امروز منتشر شود، شامل رمان‌های «بنفشه‌ها هم می‌خندند» نوشته رفیع افتخار، «عشق و رنج و بلوط» نوشته‌ی رضا موزونی، «بردیا و ملکه‌ی سرزمین عاج» نوشته سیامک گلشیری و «بچه‌های کشتی رافائل» نوشته‌ی محمدرضا مرزوقی روز پنجم بهمن در اختیار چاپ‌خانه کانون قرار گرفته است.

هفته‌ گذشته نیز رمان‌های «چارلی» نوشته‌ی شاهین رهنما، «من و عجیب و غریب» نوشته‌ی فروزنده خداجو و «نردبانی رو به آسمان» نوشته یوسف قوجق به چاپ سپرده شده بود.

این آثار به زودی در قفسه‌ی کتاب‌خانه‌ها و کتاب‌فروشی‌های زنجیره‌ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار خواهد گرفت.

طرح رمان نوجوان امروز با هدف تولید رمان‌های خواندنی برای نوجوانان از سال 1388 آغاز شد و تاکنون بیش از 50 عنوان از این مجموعه منتشر شده است.

مدیرعامل جدید کانون روز پنج‌شنبه 3 بهمن 1392 در نشست نویسندگان این طرح حاضر شد و اعلام کرد که اجرای این طرح ادامه خواهد یافت اما بر این نکته هم تاکید کرد که از این پس بررسی آثار به منظور کیفیت‌بخشی به مجموعه رمان‌های نوجوان، در مرحله‌ی نهایی به شورای کارشناسی معاونت تولید سپرده خواهد شد.

علیرضا حاجیان‌زاده تصریح کرد که تمامی محصولات کانون باید در ترازی برابر با شان، جایگاه و اعتبار کانون در اختیار مخاطبان قرار بگیرد و به الگویی برای دیگر تولید کنندگان و ناشران حوزه‌ی کودک و نوجوان تبدیل شود.

کد خبر 247540
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز