همشهری آنلاین: معاون محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: ظرفیت‌های بسیار خوبی در عرصه ملی و بین المللی برای تالاب هامون و دریاچه ارومیه ایجاد و تلاش‌های جمعی به منظور احیای آنها آغاز شده است.

تلاش‌های بین المللی برای احیای دریاچه‌های هامون و ارومیه

به گزارش ایرنا، دکتر ˈاحمد علی کیخاˈ در نشست کارشناسان سازمان ملل متحد، برنامه محیط زیست، کنوانسیون رامسر و سازمان حفاظت محیط زیست با استاندار سیستان و بلوچستان در زاهدان افزود: تعاملات بین المللی، رویکردهای جدید و توجه ویژه رییس سازمان حفاظت محیط زیست، سبب تحرکات جدی بین المللی برای احیای تالاب هامون و دریاچه ارومیه شده است.

وی بیان کرد: دیدار رییس سازمان حفاظت محیط زیست با مقامات سازمان ملل از جمله آقای بان کی مون و نشست‌های مختلف و سفر گری لوئیس نماینده مقیم برنامه سازمان ملل متحد در ایران به سیستان و بلوچستان و دیدار از هامون، زمینه را برای سفر هیأت‌های کارشناسی جهانی به ایران فراهم کرد.

کیخا خاطر نشان کرد: در ادامه پیگیری‌ها و نشست‌های مختلف، هیأتی از کارشناسان و متخصصان سازمان ملل متحد و برخی سازمان‌های جهانی در سفر به ایران، عازم دریاچه ارومیه و تالاب بین المللی هامون شدند.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست گفت: هیأت اعزامی به تالاب هامون ضمن دیدار از بخش‌های مختلف این تالاب، با مردم و ساکنان حاشیه هامون دیدار و گفت وگو کرده و با عمق فاجعه خشک شدن تالاب و همچنین تأثیرات سوء آن بر زندگی مردم از نزدیک آشنا شدند.

کیخا اظهار داشت: دو هیأت اعزامی به ارومیه و سیستان و بلوچستان قرار است در نشستی مشترک در تهران مسایل و مشکلات و راهکارهای احیا را بررسی و پیگیری‌های لازم انجام شود.

هیأت کارشناسی سازمان ملل متشکل از ˈآصف علی زیدی و حسن پرتوˈ از برنامه محیط زیست سازمان ملل، آنتونی فیفر ریسرت مشاور تالاب‌ها از انگلستان، لویانگ مدیر ارشد کنوانسیون رامسر و دو نفر دیگر از کارشناسان سازمان ملل به همراه معاون محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست، کارشناسانی از وزارت کشور و جهاد کشاورزی پس از دیدار از تالاب هامون و شهر سوخته به زاهدان عزیمت کردند.

اعضای این هیأت در نشست با استاندار سیستان و بلوچستان به تشریح مشاهدات و اهداف و برنامه‌های خود پرداختند.

کد خبر 253581
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز