همشهری آنلاین: وزیر نیرو اعلام کرد:برق نیروگاه اتمی بوشهر با ظرفیت هزارمگاوات آذر امسال وارد مدار شبکه سراسری برق کشور می شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر، پرویز فتاح گفت: از برق نیروگاه اتمی بوشهر برای بهبود برق رسانی در استان های میزبان و مجاور استفاده خواهد شد.

وی در جمع خبرنگاران افزود : نیروگاه اتمی بوشهر طبق زمانبندی اعلام شده سازمان انرژی اتمی اذر ماه به بهره برداری می رسد و احتمال تعویق این زمان ضعیف است.

وی گفت: تقاضای انرژی برق در بوشهر و مناطق اطراف زیاد است و از نظر تولید برق مورد نیاز مشکل داریم زیرا واحدهای تولید در عسلویه انرژی بر هستند و رشد مصرف نیز در ان منطقه بالاست.

فتاح افزود: ایستگاه های پست و خط 400نیروگاه اتمی بوشهر 100درصد آماده است وهیچ مشکلی برای انتقال برق ان وجود ندارد.

وی بابیان اینکه اگر این نیروگاه وارد مدار شود تحول مهمی درمنطقه بوشهر ،فارس وهرمزگان شاهد خواهیم بود گفت: نیرو گاه اتمی بوشهر نقش مضاعفی ایفا می کند که نیروگاه های دیگر فاقد ان هستند.

وزیر نیرو گفت: قابلیت ویژه نیروگاه اتمی بوشهر ،کنترل فرکانس شبکه است که می تواند واحد مصرف را پایین یا بالا بیاورد.

وی افزود:مصرف برق این منطقه 500 مگاوات است و مازاد مصرف بوشهر به مناطق همجوار انتقال داده می شود و وزارت نیرو ، نیرو گاه دیگری که وارد مدار کند دراین منطقه ندارد.

فتاح تصریح کرد: در حال حاضر برق استان بوشهر از استانهای خوزستان وفارس تامین می‌شود و تاکنون خاموشی در این منطقه نداشتیم اما با ادامه روند رشد مصرف سال اینده دچار مشکل خواهیم داشت.

کد خبر 25103

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز