گروه سیاسی: در حالی که رایزنی‌ها درباره برنامه هسته‌ای ایران در شورای امنیت، شورای حکام و اتحادیه اروپا ادامه دارد، چندی است که اخباری مبنی بر احتمال عدم همکاری روسیه در تکمیل نیروگاه اتمی بوشهر به ‌گوش می‌رسد.

سخنگوی شرکت روسی پیمانکار ساخت نیروگاه بوشهر به خبرگزاری روسی ایتارتاس گفت: درصورت عدم پرداخت به موقع دستمزد کارکنان روسی از سوی ایران، روسیه کارکنانش را برای تکمیل نیروگاه هسته‌ای بوشهر اعزام نخواهد کرد.

به‌گزارش ایسنا، سخنگوی شرکت اتمزتروا اکسپورت همچنین تصریح کرد: به این ترتیب تحویل سوخت نیروگاه بوشهر نیز به تأخیر خواهد افتاد. روسیه طبق توافقی که سپتامبر گذشته به امضای طرفین رسید باید در ماه جاری سوخت هسته‌ای را به نیروگاه بوشهر ارسال کند.

این در حالیست که آقازاده، رئیس سازمان انرژی اتمی سه شنبه شب ضمن اعلام خبر آغاز ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای ساخت ایران گفت: کشورهایی با بدقولی‌های متناوب سعی کردند روند دستیابی ایران را به دانش هسته‌ای به تعویق بیندازند اما با باور کردن این امر که ما می‌توانیم، این حرکت بزرگ در کشور اتفاق افتاد و امروز ایران جزو کشورهای اتمی دنیا است.

درهمین حال به‌گزارش ایرنا روز چهارشنبه یک هیات ایرانی پس ازدرخواست شرکت روسی برای بحث وگفت وگوپیرامون تامین سرمایه پروژه نیروگاه بوشهر به مسکو سفرکرد.

این شرکت درخواست کرده است به منظوررفع اختلافات درنحوه پرداخت، ایران یک قرارداد اصلاحی را امضا کند.

کد خبر 17351

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز