رییس شورای امنیت ملی روسیه در دیدار با منوچهر متکی اعلام کرد: روسیه بر تعهد خود مبنی بر اتمام پروژه بوشهر در تاریخ مقرر، پابرجا و مصمم است.

به گزارش ایرنا، اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت خارجه در گزارشی با اشاره به دیدار روز یکشنبه متکی و ایوانف، اعلام کرد: طرفین در خصوص روابط دوجانبه، تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و مسایل هسته‌ای رایزنی و گفت و گو کرده‌اند.

وزیر خارجه در این دیدار با اشاره به ظرفیت دیپلماسی روسیه گفت: دو کشور ایران و روسیه می‌توانند با همکاری جدی‌تر نقش موثری در امنیت منطقه خصوصا آسیای میانه و قفقاز ایفا کنند. متکی با اشاره به سطح روابط اقتصادی دو کشور خواستار افزایش همکاریها در زمینه زیرساخت‌های اقتصادی بین دو کشور شد.

در این دیدار رییس شورای امنیت ملی روسیه با اشاره به نقش موثر جمهوری اسلامی ایران در منطقه، رایزنی‌ها و مشورت‌های مستمر در خصوص مسایل منطقه‌ای با ایران را یکی از اهداف سفر مقامات روسیه ذکر کرد.

ایوانف همچنین بر افزایش حجم مناسبات اقتصادی در نشست کمیسیون مشترک دو کشور و پیگیری توافقات تا رسیدن به حصول نتیجه تاکید کرد و گفت: روسیه کلیه پروژه‌های مشترک را که توافقات آن در کمیسیون مشترک دو کشور حاصل شده است، با جدیت پیگیری می‌کند.

کد خبر 14468

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز