یکشنبه ۸ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۴:۵۸
۰ نفر

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر دوشنبه 8 بهمن در دیدار ایگور ایوانف، رییس شورای امنیت روسیه با تاکید بر اینکه گسترش همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و روسیه نتایج مفیدی خواهد داشت، افزودند: دو کشور می‌توانند دو شریک مکمل در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، منطقه‌یی و بین‌المللی باشند.

به گزارش ایسنا ایشان با ابراز خرسندی از پیام کتبی ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه خاطرنشان کردند: جمهوری اسلامی ایران از گسترش روابط با روسیه در همه‌ی زمینه‌ها استقبال می‌کند و معتقد است ظرفیت گسترش روابط دو کشور بیش از حد کنونی است.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به وجود نیمی از ذخایر گاز جهان در روسیه و ایران، افزودند: دو کشور با کمک یکدیگر می‌توانند بنای یک سازمان مربوط به همکاری‌های گازی را همچون اوپک پایه‌گذاری کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، با اشاره به شرایط عراق، افغانستان، فلسطین و لبنان و تلاش آمریکا برای پیشبرد اهداف یک جانبه‌گرایانه خود، تاکید کردند: با وجود تلاش‌های آمریکا، این کشور به هدف‌های خود در منطقه نرسیده است و همکاری فعال جمهوری اسلامی ایران و روسیه در مسائل منطقه در چارچوب مشخص، می‌تواند مانع از اثرگذاری یکه تازی آمریکا شود.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تاکید رییس جمهور روسیه در پیام خود بر ادامه‌ی همکاری‌های تهران و مسکو در همه‌ی زمینه‌ها به ویژه تکمیل و اتمام نیروگاه هسته‌یی بوشهر ابراز امیدواری کردند: همکاری‌ها و تعهدات پیشین با شتاب بیشتری ادامه یابد و اجرا شود.

در این دیدار که علی لاریجانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز حضور داشت، ایگور ایوانف، رییس شورای امنیت روسیه با تاکید بر عزم جدی مسکو برای گسترش روابط تهران در همه‌ی زمینه‌ها، افزود: رییس جمهور روسیه معتقد است دو کشور باید از همه‌ی ظرفیت‌های خود برای تحکیم روابط و همکاری‌های منطقه‌یی، بین‌المللی و راهبردی استفاده کنند.

وی مذاکرات خود را در تهران، مثبت ارزیابی کرد و گفت: مسکو بر این باور است که دورنمای همکاری با جمهوری اسلامی ایران بسیار خوب و امیدوارکننده است.

کد خبر 14474

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز