همشهری آنلاین: وزیرامورخارجه روسیه در آستانه ملاقات مقامات پنج قدرت بزرگ جهان گفت کشورش هنوز با تحریم ایران مخالف است،

در این حال مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی نیز بر تداوم گفتگو با ایران حتی در صورت شکست مذاکرات هسته‌ای تأکید کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویتر، سرگئی لاورف امروز [پنجشنبه 13 مهر 1385] در نشستی مطبوعاتی در ورشو گفت: ما عقیده داریم تا هنگامی که تلاش‌های دیپلماتیک امکان‌پذیر است، اعمال تحریم اقدامی بسیار افراطی است.

وی تأکید کرد: باید هر چه از دستمان بر می‌آید برای ترغیب ایران به آغاز مذاکره انجام دهیم. این مسئله باید از راه‌های دیپلماتیک حل شود.

گفته می‌شود وزرای خارجه پنج عضو دائمی شورای امنیت همراه وزیر امورخارجه آلمان فردا [جمعه 14 مهر 1385] در لندن ملاقات می‌کنند تا درباره پرونده هسته‌ای ایران گفتگو کنند.

این ملاقات به منظور بررسی تصمیماتی برگزار می‌شود که این کشورها باید پس از شکست خاویر سولانا در جلب موافقت ایران برای تعلیق غنی‌سازی اورانیوم اتخاذ کنند.

سولانا که دیروز شکست مذاکرات طولانی و حساس خود را با علی لاریجانی اعلام کرده بود، امروز پس از دیدار با وزیرخارجه ایتالیا در رم گفت: به نظر من حتی اگر در حال حاضر مذاکرات شکست خورده باشد، باید درها را برای گفتگو با ایران باز نگه داریم.

به گزارش خبرگزاری فرانسه احتمال می‌رود مذاکرات فردای لندن به توافقی درباره اعلام مهلتی دوباره به ایران برای تعلیق فعالیت‌های حساس اتمی‌اش منجر شود، هرچند وزارت خارجه بریتانیا این خبر را تأیید نکرده است.

کد خبر 5409

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز