همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از به تعویق افتادن جلسه وزرای خارجه گروه 1+5 درباره پرونده هسته‌ای ایران خبر داد، این نشست قرار بود امروز [جمعه 14 مهر] در لندن برگزار شود.

به گزارش بی‌بی‌سی، وزارت خارجه ایالات متحده اعلام کرد به دلیل دیر رسیدن کاندولیزا رایس، وزیرخارجه آمریکا به لندن، جلسه وزیران خارجه قدرت‌های بزرگ جهان برای تصمیم‌گیری درباره تحریم ایران امروز برگزار نخواهد شد.

وزیرخارجه چین هم در این جلسه شرکت نمی‌کرد و گفته می‌شد سرگئی لاورف نیز به دلیل شرکت در جلسه هیأت دولت روسیه ممکن است نتواند در نشست لندن حاضر شود.

وزیران خارجه بریتانیا، آمریکا، فرانسه، روسیه، چین و آلمان قرار بود امروز در لندن گردهم آیند تا درباره پرونده هسته‌ای ایران تصمیم بگیرند.

کاندولیزا رایس برای شرکت در این نشست از عراق به سوی لندن پرواز کرد اما به گفته وزارت خارجه آمریکا هواپیمای نظامی حامل او دچار نقص‌فنی شد.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، خانم رایس پیش از آنکه شهر اربیل عراق را به مقصد لندن ترک گوید، تلفنی به دیگر شرکت‌کنندگان اجلاس لندن در مورد تأخیر خود توضیح داده است.

گفته می‌شود آمریکا با همراهی آلمان در حال تدوین قطعنامه‌ای تازه علیه ایران است که در آن از شورای امنیت خواسته می‌شود ایران را تحت تحریم قرار دهد.

اما وزیرخارجه روسیه دیروز [پنجشنبه] با تحریم ایران مخالفت کرد و گفت آمریکا با تدوین پیشنویس قطعنامه برای تحریم ایران، تلاش جامعه جهانی برای حل مسئله اتمی ایران را وارد وضعیتی بغرنج می‌کند.

کد خبر 5450

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز