همشهری آنلاین: یازده نماینده پارلمان ایران در مورد خاموشی‌های مکرر برق به وزیر نیرو تذکر دادند و خواستار روشن شدن ارتباط این خاموشی‌ها با طرح تثبیت ساعت رسمی کشور شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجلس شورای اسلامی، محمدرضا تابش نماینده اردکان، حسن کامران نماینده اصفهان، محمد قمی نماینده پاکدشت، ولی‌الله شجاع‌پوریان نماینده بهبهان، عبدالله کعبی نماینده آبادان، حسین امیری نماینده زرند و کوهبنانه، رمضانعلی صادق‌زاده نماینده رشت، حبیب‌الله اسماعیل‌زاده نماینده فلاورجان، ولی آذروش نماینده اردبیل، انوشیروان محسنی نماینده نوشهر و چالوس و اسماعیل گرامی‌مقدم نماینده بجنورد در جلسه علنی امروز مجلس خواستار بررسی دلایل قطع مکرر برق در کشور شدند.

سید جمال‌الدین ارجمند نماینده جهرم نیز با یادآوری گرمای 45 درجه حوزه انتخابیه‌اش، توجه وزیر نیرو را به وضعیت قطع برق در شهرستان جهرم جلب کرد.

سید پرویز فتاح وزیر نیرو پریروز دلیل خاموشی‌ها را عدم افزایش ظرفیت تولید متناسب با افزایش مصرف برق عنوان کرد و گفت: در جنوب کشور نتوانستیم افزایش ظرفیت داشته باشیم، در حالی که در مرکز و شمال کشور افزایش داشته‌ایم.

با این حال به نظر می‌رسد حوزه انتخابیه بیشتر نمایندگانی که امروز در مورد قطع برق تذکر داده‌اند در مرکز و شمال کشور است، هرچند نامی از نمایندگان پایتخت در فهرست تذکردهندگان دیده نمی‌شود.

وزیر نیرو به خبرگزاری دانشجویان ایران گفته بود بر اساس بررسی‌های فعلی، دلیل عمده خاموشی‌ها تثبیت ساعت رسمی کشور نیست، اما در پایان شهریور بررسی مجدد در این‌باره انجام می‌شود تا نقش تثبیت ساعت رسمی بر میزان مصرف برق روشن شود.

دولت ایران در آخرین روزهای سال 1384 اعلام کرد مصوبه پانزده‌سال پیش هیأت وزیران را لغو کرده است و از این پس ساعت رسمی کشور در آغاز سال جلو کشیده نمی‌شود.

مطابق مصوبه دولت وقت، ساعت رسمی ایران از سال 1370 اول فروردین هر سال یک ساعت به جلو برده می شد و سی‌ام شهریور دوباره به حالت اول باز می‌گشت. هدف از این کار صرفه‌جویی در مصرف برق عنوان شده بود.

اما غلامحسین الهام، سخنگوی دولت فعلی، روز 28 اسفند سال گذشته به خبرنگاران گفت هیچ بررسی کارشناسانه‌ای در کشور وجود ندارد که نشان دهد تغییر ساعت رسمی موجب صرفه‌جویی در مصرف برق شده باشد.

کد خبر 1251

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز