پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: استعفای چهارمین عضو شورای شهر تهران به دلیل مناصبی غیرشورایی با اعتراض اعضای شورای چهارم مواجه شده است و همچنان این نگرانی وجود دارد که روند خروج اعضا از شورا ادامه داشته باشد.

اسماعیل دوستی - عضو کمیسیون عمران و حمل‌ و نقل شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با رد خبر پیشنهاد استانداری لرستان از سمت دولت، گفت: چنین پیشنهادی به من نشده است و این خبر دروغ است.

وی در خصوص انتخاب دنیامالی به عنوان رئیس فدراسیون قایقرانی و استعفا از شورای شهر تهران، گفت: عقیده ندارم که خروج اعضا از شورا در روند کار مشکل ایجاد می‌کند زیرا کسانی که به عنوان علی‌البدل وارد می‌شوند، حتما آدم‌های خوب و کارآمدی هستند البته در مورد استعفا روز یکشنبه بحث خواهیم کرد.

وی در خصوص احتمال خروج دیگر اعضا از شورای شهر تهران، افزود: 11 نفر علی‌البدل داریم که همگی آدم‌های قوی و توانمندی هستند هر عضوی که بخواهد از شورا خارج شود حتما بر اساس ضوابط و مقررات بلامانع است و خیلی هم مشکل پیش نمی‌آید.

با استعفا و خروج آقای دنیامالی موافق نیستم

این عضو شورای شهر تهران ضمن تاکید بر اینکه با خروج رئیس کمیسیون عمران شورا موافق نیست، گفت: البته اول باید با آقای دنیامالی صحبت کنم اما توصیه من برایشان این است که در شورا بمانند و از اعضای فدراسیون تشکر کنند و یک نفر دیگر را به جای خود کاندید کنند؛ اعضا دوست ندارند ایشان بروند.

دوستی در خصوص ایجاد شائبه کم اهمیت بودن جایگاه شورا در میان اعضا، گفت: نمی‌توان این طور قضاوت کرد در مجلس هم افرادی هستند که وارد دولت می‌شوند ولی در حال حاضر هر یک از اعضای شورا که می‌توانند باید بمانند و در شهر خدمت کنند.

وی با اشاره به موافقت خود با استعفای سلطانی‌فر برای رفتن به سازمان میراث فرهنگی، گفت: خروج آقای سلطانی‌فر کمی متفاوت بود. دولت از ایشان خواستند که به عنوان معاون رئیس‌جمهوری ادامه خدمت بدهند ولی برای فدراسیون 24 نفر از 24 استان به آقای دنیامالی رای داده‌اند در حالی که حدود 160 هزار رای مردم تهران به آقای دنیامالی داده‌اند. به نظر من رای مردم تهران ارزش بیشتری نسبت به رایی که در فدراسیون به آقای دنیامالی داده شده، دارد. بر همین اساس مصلحت این است که ایشان در شورا بمانند.

با خروج ایشان از شورا موافق نیستم

در عین حال به گفته سخنگوی شورای شهر تهران خروج رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران تنها با موافقت اعضا در صحن علنی امکان‌پذیر است.

رضا تقی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در خصوص استعفای احمد دنیامالی از شورای شهر تهران گفت:‌ موافقت با این استعفا در اختیار شوراست و اگر اعضا بخواهند از شورا خارج شوند باید استعفایشان در صحن علنی مطرح شود و در صورت موافقت اعضا می‌توانند از شورا خارج شوند.

وی در خصوص ایجاد شائبه کم اهمیت خواندن جایگاه شورا توسط اعضا گفت:‌ این گونه نیست که اعضای شورای شهر تهران نسبت به جایگاهی که در آن قرار دارند بی‌اطلاع باشند در شرایط خاص مسئولیت‌هایی به اعضا ارجاع داده می‌شود که می‌تواند با جمع‌بندی در خصوص ادامه حضور در شورای شهر تهران تصمیم‌گیری کنند. قطعا همه اعضا به رای مردم احترام خواهند گذاشت و در شورا ادامه خدمت خواهند داد.

وی در خصوص موافقت با خروج احمد دنیامالی گفت: آقای دنیامالی یکی از اعضای موثر و کارآمد شورا هستند و بنده با خروج ایشان از شورا موافق نیستم.

کد خبر 249489
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز