رئیس و برخی اعضای شورای اسلامی شهر تهران با حجت‌الاسلام ری‌شهری تولیت حرم عبدالعظیم حسنی(ع) دیدار کردند.

شورای شهر

در این جلسه قرار شد تشکیل کارگروه ویژه ری و توسعه حرم عبدالعظیم حسنی(ع) و رفع مشکلات بافت‌های فرسوده شهرری در دستور کار شهرداری و شورای شهر قرار گیرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و بین‌الملل شورای اسلامی شهر تهران؛ آیت‌الله محمد محمدی‌ری‌شهری در این دیدار اظهار داشت: اگر شورای شهر مستقل در شهرری عملی نشد، شورای اسلامی شهر تهران می‌تواند با عملکرد درست خود به‌گونه‌ای رفتار کند که مردم ری نداشتن شورای شهر را احساس نکنند. آیت‌الله ری‌شهری، خاطرنشان کرد: شهردار تهران و شهردارانی که در شهرری مسئولیت داشتند و همچنان فعال هستند کارهای تأثیر‌گذار و خوبی انجام داده‌اند اما هنر مدیریت شهری باید این باشد که به مناطق جنوبی و محروم‌تر رسیدگی ویژه‌تری داشته باشد. تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با بیان اینکه شهرری به فرموده رهبر معظم انقلاب قبله تهران است ولی در مقابل برخی از نقاط شهرستان شرایط فاجعه‌آمیزی دارد، تصریح کرد: در زمینه‌های اجتماعی مسئولان باید نگاه ویژه‌ای به شهرری داشته باشند.

آیت‌الله ری‌شهری بیان داشت: 2کار اساسی در شهرری باید انجام شود، یکی رفع مشکلات مردم ساکن در حاشیه آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) است و دیگر اینکه با توجه به افزایش حضور زوار، باید برای وسعت صحن‌های مطهر آستان فکر عاجلی کرد که در این خصوص کمک شورا را خواستاریم.

براساس این گزارش، احمد مسجدجامعی، رئیس شورای شهر تهران نیز در این دیدار اظهارداشت: با راه‌اندازی دفتر شورای اسلامی شهر در شهر ری می‌توان بیش از گذشته به شهروندان این شهر خدمت کرد. وی افزود: درصورت راه‌اندازی دفتر شورای اسلامی شهر در شهرری می‌توان با افزایش حوزه اختیارات شهرداری منطقه 20در رفع مشکلات و معضلات ساکنان جنوب پایتخت گام‌های اساسی‌تری برداشت. وی تصریح کرد: شورا در این دوره با کمک دولت و مشارکت بخش خصوصی برای رفع مشکلات مردم این منطقه برنامه‌ریزی‌هایی انجام داده است.

وی همچنین از احیای خانه مرحوم فیروزآبادی خبر داد و گفت: با توجه به خدمات ارزشمند مرحوم فیروز آبادی به مردم پایتخت و به‌ویژه ری با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در حوزه فرهنگ و ادب این مکان به خانه مشاهیر ری تبدیل می‌شود. مسجدجامعی با بیان اینکه شهرری از تمدن چند هزار ساله برخوردار است، افزود: ملک ری دارای تاریخ، فرهنگ و تمدن بسیار باشکوهی است، از طرفی وجود حضرت عبدالعظیم‌الحسنی(ع) در این دیار توجه دنیای اسلام را بیشتر به‌خود معطوف ساخته است. وی به آثار تاریخی و بزرگ ری اشاره کرد و افزود: در ری حسینیه‌ای با 400سال قدمت و مدفن مشاهیر بزرگی وجود دارد که لازم است این آثار به مردم شناسانده شود و از این‌رو باید به توان گردشگری، تفریحی و رفاهی شهرستان ری، توجه جدی و اساسی شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران درخصوص بافت فرسوده شهرری به‌ویژه اطراف حرم مطهر گفت: مسئله اصلی مالکیت مردمی است که باید تکلیف آنها از سوی شهرداری مشخص شود و با توجه به تلاش‌های انجام‌شده شهرداری منطقه 20نیز درصدد رفع این مشکل است. در این جلسه احمد مسجدجامعی رئیس شورای شهر تهران، عباس جدیدی، غلامرضا انصاری و ابوالفضل قناعتی و محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس‌جمهور و شهردار منطقه 20حضور داشتند.

کد خبر 248493

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز