همشهری آنلاین: شهرداری تهران با اقدامات جهادی خود مانع از مختل شدن زندگی روزمره شهروندان تهرانی بر اثر بارش برف شد و علاوه بر آن، به کمک هموطنان شمالی نیز شتافت.

فارس نوشت: بارش برف سنگین و کم سابقه در شمال کشور برخی شهرهای استان مازندران را در وضعیت بحرانی قرار داده است.گزارش‌های رسیده از شهرهای استان مازندران حکایت از آن دارد که بارش برف سنگین یک و نیم متری در برخی مناطق، آب و برق را از مدار خارج کرده و اکنون شهروندان با شرایطی سخت برای مقابله با سرما مواجه هستند. بخش وسیعی از شهروندان تنکابن و رامسر در غربی‌ترین مناطق استان مازندران طی 48 ساعت گذشته از داشتن آب و برق محروم شده و به دلیل تعطیلی فروشگاه‌ها و نانوایی‌ها در تامین نیازهای غذایی با مشکل مواجه شده‌اند. از سه روز گذشته بارش برف سنگین در مازندران، ارتباط بسیاری از راههای روستایی را قطع کرده و شهر‌ها و روستاهای منطقه همچنان در محاصره برف هستند. اگرچه از ساعات اولیه بارش سنگین برف در مازندران، نیروهای امدادی از استانداری، هلال احمر، راهداری و... راهی مناطق برف گیر شده‌اند، اما به دلیل برودت بالای دما و یخ زدگی، کار به کندی صورت می‌گیرد.

در این شرایط، شهرداری تهران برای بازگشایی مسیر‌های مسدود شده شمال کشور وارد عمل شد و با اعزام ماشین‌آلات سنگین به کمک مردم شمال کشور شتافت.

وزارت کشور با دعوت از شهرداری تهران برای کمک‌رسانی به مردم شمال کشور، از این نهاد درخواست کرد تا به‌منظور تسهیل در امداد رسانی و بازگشایی راه‌های صعب‌العبور، ماشین‌آلات سنگین را به این منطقه ارسال کند. در همین راستا، کاروان ماشین‌آلات سنگین معاونت خدمات شهری شهرداری شامل بیش از 50 دستگاه ماشین آلات سنگین یکشنبه شب برای بازگشایی مناطق برفگیر گیلان و مازندران عازم این مناطق شد.

این کاروان شامل 10 دستگاه بابکت، 10 دستگاه گریدر، 5 دستگاه کامیون نمک‌پاش و چند دستگاه ازجمله کمپرسی، لودر و... است که برای بازگشایی معابر شهرهای شمالی کشور به این مناطق اعزام شده‌‌است.

این دستگاه ها به ویژه بابکت، به دلیل امکان برف روبی معابر فرعی از جمله دستگاه هایی هستند که به گفته رئیس سازمان امداد و نجات کشور و رئیس ستاد مدیریت بحران کشور، به شدت در شرایط فعلی شهرهای شمالی مورد نیاز هستند.

همچنین از آنجا که این شهرها با کمبود آب و احیانا مواد غذایی روبه‌رو هستند، 2 کامیون آب معدنی و یک کامیون نان و مواد غذایی برای مناطق روستایی اعزام شده‌است. البته تلاش شهرداری بر این است تا هرچه زودتر راه‌های ارتباطی شهرهای شمالی باز شود و امکانات بیشتری به ساکنان این مناطق از طریق دستگاه‌های مرتبط ارسال شود.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران نیز امروز در جلسه علنی خود از شهرداری بابت اقدام جهادی خود در کمک رسانی به هموطنان شمالی تقدیر کردند.

علاوه بر این، شورای شهر دوفوریت و متن طرحی مبنی بر الزام شهرداری تهران به اعزام فوری نیروهای امدادی و تجهیزات و امکانات جهت انجام عملیات امدادی به استان های شمالی را امروز تصویب کردند.

طبق گفته مسئولان شهرداری، اعزام این کاروان تأثیری در خدمات‌رسانی به شهروندان تهرانی نخواهد داشت.

کد خبر 248426
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز