گروه شهری: یکی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران در جریان بازدید از سازمان نوسازی و شهرداری منطقه ۱۶ شهرداری تهران از اجرای طرحی توسط این سازمان برای نوسازی بافت‌های فرسوده در این منطقه خبر داد.

 مجتبی شاکری در این بازدید تأکید کرد که بافت فرسوده مسائل فرهنگی و اجتماعی خاص خود را به همراه دارد. به گفته او در این بازدید مشخص شد که برای موضوعات بافت فرسوده که پیش از این یادآوری شده بود، برنامه‌ریزی‌های لازم انجام گرفته است. وی همچنین به بازدید از سرای محله خزانه و تنوع فعالیت‌های سرای محلات اشاره کرد و نتیجه بازدید خود را اینطور بیان کرد که شهرداری به یک نهاد فرهنگی اجتماعی ارتقا پیدا کرده است. یکی از دلایلی که باعث شد تا شاکری چنین نکته‌ای را بیان کند آموزش به کودکان افغانی ضمن خدمت‌رسانی به تمام شهروندان در خانه فرهنگ قلم بود که امکان تحصیل در آموزش و پرورش برای آنها وجود ندارد.

عباس شیبانی اما درخصوص مسئله بافت فرسوده اینطور به فارس گفت که شورا بر این مسئله نظارت خواهد داشت. در عین حال این عضو کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای تهران از شهرداری تهران درخواست کرد تا به وعده‌های خود درخصوص نوسازی عمل کند. به گفته وی شهرداری باید برای نوسازی بافت فرسوده تسهیلات ویژه‌ای را در اختیار شهروندان قرار دهد.

این سخنان اعضای شورای شهر در حالی مطرح شد که مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران نیز اعلام کرد حدود 250هزار پلاک فرسوده در شهر تهران وجود دارد. علیرضا جعفری که مانند شاکری معتقد است بافت‌ فرسوده علاوه بر همه مخاطرات، معضلات اجتماعی را به‌دنبال می‌آورد، از تلاش‌های شهرداری در برنامه‌ 5ساله پیش‌رو برای نوسازی بافت‌های فرسوده موجود خبر داد. البته جعفری به این نکته هم اشاره کرد که شهرداری تهران همین الان هم نسبت به سایر کلانشهرهای کشور رتبه اول را در نوسازی بافت‌های فرسوده دارد. وی ارتباط دوسویه با ساکنان بافت‌های فرسوده، اعتمادسازی، اشاعه فرهنگ تجمیع پلاک‌های ریزدانه و... را از تجربیات خوب سازمان نوسازی شهر تهران می‌داند که می‌تواند الگویی برای نوسازی در سایر شهرهای کشور قرار گیرد.

 

کد خبر 248722

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز