گروه شهری: کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران برای کاهش آسیب‌های اجتماعی برنامه‌های مشترکی با بخش خصوصی به اجرا درخواهد آورد.


بنابر این گزارش، کمیته اجتماعی شورای چهارم در حال تدوین چند طرح بنیادی در حوزه مسائل اجتماعی است؛ طرح‌هایی که در آنها شرایطی برای حمایت از فعالیت نهادهای مردمی، غیردولتی و داوطلبانه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی پیش‌بینی شده است. فاطمه دانشور، رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر در بازدید از خانه‌های کودک مهر، شوش و خانه انجمن حامی کودکان در محله مولوی از لزوم فعال‌شدن سازمان‌های غیردولتی به‌منظور فراهم‌کردن زیرساخت‌های لازم برای کاهش آسیب‌های اجتماعی سخن گفت و افزود: تهران بنگاه‌های اقتصادی زیادی دارد که راه‌های مختلفی برای جلب مشارکت آنها در طرح‌های اجتماعی و داوطلبانه وجود دارد به همین دلیل در شورای شهر تهران در حال تهیه طرح و برنامه‌های جامعی در این زمینه هستیم.

دانشور گفت: در حوزه آسیب‌های اجتماعی به فعالیت فراگیر نهادهای غیردولتی و همچنین هدایت هدفمند منابع مالی که صرف کمک‌های انسان‌دوستانه می‌شود، نیاز داریم. وی با بیان اینکه پایین‌بودن قیمت مسکن در مناطق جنوبی و همچنین وجود بافت‌های فرسوده در این مناطق باعث شده مهاجران جذب این مناطق شوند و بچه‌هایشان را برای کار به مناطق شمالی شهر بفرستند، گفت: سریال آوای باران که از تلویزیون پخش شد، نگاه جامعه به کودکان کار را خراب کرد زیرا سازندگان این سریال با دانش ناقص سریالی ساختند که کودکان کار را بخشی از باندهای سودجو نشان دادند؛ کاری که باعث شد دیگر مردم به کودکان کار کمک نکنند. دانشور گفت: نقش مددکاران در کاهش آسیب‌های اجتماعی و مدیریت آنها به‌ویژه در آینده کودکان بسیار مهم است.

کد خبر 249771

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز