همشهری آنلاین: معاون ستاد تبصره 13 از عرضه بنزین با قیمت جهانی در کشور تا 4 سال آینده خبر داد

به گزارش ایسنا، امید جعفرپور در مراسم آغاز فعالیت سواریهای مسافربر در قزوین افزود: یارانه سوخت بتدریج تبدیل به یارانه حمل و نقل خواهد شد و این امر باعث توسعه حمل و نقل به ویژه سیستم حمل و نقل عمومی می‌شود.

وی از ورود 6 هزار و 500 دستگاه اتوبوس در سال جاری به سیستم حمل و نقل شهری خبر داد و افزود: برای اولین بار تعداد 10 هزار دستگاه خودروی "ون" نیز وارد ناوگان حمل و نقل شهری کشور خواهد شد که از این تعداد ، 50 دستگاه به شهر قزوین اختصاص می‌یابد.

معاون ستاد تبصره 13 کشور با اعلام راه‌اندازی بیش از 400 جایگاه سوخت گاز طبیعی در کشور در سال جاری گفت: برای نخستین بار، سیستم کنترل GPS جهت ساماندهی حمل و نقل شهری به صورت آزمایشی در قزوین راه‌اندازی می‌شود.

محمدحسین ایرانخواه، مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی قزوین نیز در این مراسم اعلام کرد : در سال گذشته با گازسوز شدن تاکسیها در سطح شهر قزوین ، 20 میلیون لیتر در مصرف بنزین صرفه جویی شده است.

وی در خصوص تعیین و کنترل نرخ کرایه سواریهای مسافربر گفت: برای تعیین نرخ کرایه‌ها این سواریها، کمیته‌ای متشکل از معاون شهردار، نماینده سازمان تاکسیرانی و رییس شورای شهر تشکیل شده و در این خصوص تصمیم‌گیری می‌شود.

گفتنی است، تاکنون 4 هزار دستگاه خودروی سواری در قالب طرح شناسایی و ساماندهی سواریهای مسافربر در استان قزوین ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد دو هزار دستگاه خودرو جهت فعالیت رسمی به راهنمایی و رانندگی استان معرفی شده‌اند.

کد خبر 24835

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز