چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۳۸۶ - ۱۱:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: با به‌روز شدن عملیات باطل کردن کارت‌های هوشمند فاقد اعتبار، 150 هزار کارت هوشمند سوخت در روزهخای اخیر در لیست سیاه قرار گرفته‌است.

محمدرضا نعمت‌زاده، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، در گفتگو با ایسنا، درباره وضعیت کارت‌های هوشمند باقیمانده در پست اظهار کرد: مهم‌تر از تعداد کارت‌های باقیمانده در شرکت‌های پست، این است که چه تعدادی از افراد دارای خودرو، کارت هوشمند سوخت خود را تحویل گرفته‌اند.

وی با بیان این که احتمالا در روز‌های آینده ضرب‌الاجلی برای گرفتن کارت‌های مانده در پست تعیین می‌شود، افزود: پس از زمان معین، همه کارت‌های مازاد باطل خواهند شد.

به گفته او، مراجعه مردم به پست برای دریافت کارت هوشمند در روز‌های اخیر کاهش یافته و نشان می‌دهد بیشتر کسانی که به کارت هوشمند نیاز داشتند، کارت خود را تحویل گرفته‌اند. از سوی دیگر، تعدادی از کارت‌های صادر شده مربوط به خودرو‌های اسقاطی و قدیمی‌ است که فاقد اعتبارند.

مردم گول برخی کارگران جایگاه‌های عرضه سوخت را نخورند

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به برخورد این شرکت با برخی جایگاه‌هایی که اقدام به جمع‌آوری کارت‌های جامانده و فروش آن‌ها کرده‌اند، توضیح داد: روز گذشته گزارش داده شد که یکی از جایگاه‌ها چنین کار خلافی را مرتکب شده که برخورد لازم با آن جایگاه انجام شد. در این راستا شاید چنین خلاف‌هایی در سایر جایگاه‌ها هم انجام شود و با توجه به این که این جایگاه‌ها مربوط به بخش خصوصی هستند، با وجود برخورد شرکت ملی پالایش و پخش، مردم نیز باید هوشیار باشند و گول این کارگران جایگاه‌ها را نخورند.

وی با تاکید بر این که همه کارت‌های جا مانده در جایگاه‌ها فاقد اعتبار هستند که برخی از آن‌ها باطل شده و باقی نیز به‌زودی غیر فعال خواهند شد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر لیست 150 هزار کارت هوشمند سوخت شامل 100 هزار کارتی که صاحبان آنها تقاضای صدور کارت المثنی کرده‌اند و همچنین 50 هزار کارت که مربوط به خودرو‌های اسقاطی بوده در لیست سیاه قرار گرفته و به زودی باطل خواهند شد.

مراجعه به دفاتر خدماتی امور کارت هوشمند برای باطل کردن کارت

نعمت‌زاده با اعلام این که پس از این به محض اطلاع‌رسانی مردم و درخواست آنها برای باطل شدن کارتشان، کارت مربوطه غیر فعال خواهد شد، تشریح کرد: در حال حاضر نیز بلافاصله پس از رسیدن اطلاعات، کارت باطل می‌شود، ولی با توجه به این که در آغاز کار هستیم، کمی ‌این زمان طولانی می‌شود که به زودی زمان باطل کردن کارت به روز خواهد شد.

او در ادامه افزود: مردم می‌توانند برای باطل کردن کارت خود به دفاتر خدماتی امور کارت هوشمند مراجعه کنند. همچنین درخواست می‌شود با توجه به غیر فعال شدن کارت‌های جا مانده در جایگاه‌ها، مردم به جای خرید آنها و هدر دادن پول خود، فقط از کارت خود و یا در صورت لزوم از کارت مجموعه خود استفاده کنند.

قضاوت درباره تاثیر کارت هوشمند را به یک ماه دیگر موکول کنیم

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش درباره تاثیر سهمیه‌بندی بنزین از زمان آغاز این طرح (ساعت 24 روز 5 تیر) تصریح کرد: در این مدت مردم به تدریج با این فرهنگ جدید استفاده از سوخت آشنا شده و وضع کاملا عادی شده است، ولی در خصوص ارزیابی تاثیر سهمیه‌بندی با وجود این که صرفه‌جویی شده، ولی بهتر است بگذاریم یک ماه بیشتر بگذرد؛ زیرا با یک هفته نمی‌شود قضاوت درستی کرد، البته عده‌ای هنوز فراموش می‌کنند کارت‌های خود را بردارند.

وی با تاکید بر این که همه جایگاه‌های آسیب‌دیده، بازسازی و نو‌سازی شده‌اند، توضیح داد:‌به جز یک جایگاه که صاحب آن تمایل داشت تغییراتی بدهد، در این زمینه هزینه‌های آن عمدتا از طریق شرکت پالایش و پخش پرداخت شده، ولی در حال حاضر رقم مشخص را برای خسارت برآورد نکرده‌ایم، زیرا برخی جایگاه‌ها بیمه هستند. بیشتر هزینه مربوط به تلمبه‌ها بوده که تعمیر شده است؛ البته برخی جایگاه‌ها نیز هزینه تعمیر را خودشان پرداخته‌اند.

کد خبر 25785

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز