همشهری آنلاین: مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: با شناخت بیشتر قرآن تهدیدهای دشمنان ذره‌ای خلل در اراده و عزم مردم و مسوولین ما ایجاد نخواهد کرد و آنها را در مقابل این تهدیدات مصون نگه می‌دارد.

آیت  الله حسینی بوشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهاشم حسینی بوشهری جمعه شب در مراسم اختتامیه مرحله استانی سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه، توجه به فرمایشات رهبرمعظم انقلاب نسبت به برگزاری مجالس و محافل قرآنی در کشور را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: برگزاری مسابقات قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و حضور پرشور قاریان از برکت‌های انقلاب و تلاش‌های امام راحل است.

این عضو مجلس خبرگان با اشاره به این‌که «قرآن برای مخاطب یا گروه خاصی نازل نشده است» تاکید کرد: پیامبر اکرم(ص) در روایتی فرموده‌اند که قرآن و عترت عدل یکدیگر به شمار می‌روند و هر دو معصوم هستند.

وی بیان کرد: عده‌ای در طول تاریخ به خوبی به قرآن عمل نکردند و تصور می‌کردند قرآن منهای عترت می‌تواند آنان را به شاهراه برساند این در حالی است که معتقدیم قرآن مفسر و مبین می‌خواهد چراکه اگر در خانه بسته شود و تنها به قرآن بسنده شود قرآن راه‌گشا نیست.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور ادامه داد: قرآن افزون‌ بر حفظ، قرائت، تجوید و مفاهیم نیاز به عمل دارد، اگر می‌خواهیم جلسات قرآن ادامه پیدا کند باید به آن عمل کنیم.

وی اظهار کرد: در قیامت با قاریانی که براساس قرآن عمل کردند اوج می‌گیریم، نباید حافظ قرآن باشیم ولی در عمل رفتار ما بویی از قرآن نداشته باشد، آیات قرآن حتی آیاتی که جریان‌های تاریخی را بیان می‌کند برای امروز ما هم است.

کد خبر 243300
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز