همشهری آنلاین: رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این‌که «نفرات برتر مسابقات استانی و شهرستانی در مرحله کشوری مسابقات قرآن به رقابت می‌پردازند» گفت: مسابقات سراسری قرآن محفل ظهور برترین استعدادهای قرآنی کشور است.

قرآن

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، ولی یاراحمدی در نشست هماهنگی سی و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در سازمان اوقاف با بیان این‌که «35 دوره از مسابقات سراسری قرآن پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون برگزار شده است» اظهار کرد: مسابقات قرآن کریم به عنوان یک نهال پرثمر دینی با عنایت‌ها و حمایت‌های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) رشد کرده و امروز به عنوان بزرگترین رویداد قرآنی کشور محسوب می‌شود.

وی مسابقات کشوری قرآن را قدیمی‌ترین و پرثمرترین رویداد فرهنگی کشور نامید و افزود: این مسابقات در طول سالیان با فراز و نشیب‌های فراوان همراه بوده اما همواره در طول حیاتش مسیری روبه رشد را پیموده است که ناشی از همت و تلاش تمام مسئولان کشوری و استانی است.

یاراحمدی برگزاری مسابقات قرآن را ماموریت محوله از سوی نظام به سازمان اوقاف و امور خیریه برشمرد و گفت: سازمان اوقاف متولی برگزاری این مسابقات است اما در مجموع یک فعالیت قرآنی برای نظام اسلامی ایران محسوب می‌شود و از دیدگاه صاحب نظران، سازمان اوقاف و امور خیریه متولی شایسته‌ای بوده است و در چند سال اخیر با حمایت‌ها و پیگیری‌های حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان از لحاظ کمی و کیفی رشد بسیار خوبی داشته است.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این‌که «در سال 88 ، 50 هزار نفر در مسابقات قرآنی حضور پیدا کردند اما در سال 91 این رقم به بیش از 900 هزار نفر رسید» تصریح کرد: با توجه به بازخوردهای دریافت شده، بحمدالله مسابقات و برنامه‌های قرآنی با اقبال مردم کشور روبرو شده است.

وی اضافه کرد: سی و دومین دوره مسابقات سراسری در استان لرستان، سی و سومین دوره در یزد، سی و چهارمین دوره در هرمزگان و سی و پنجمین دوره در مازندران برگزار شد که نمی‌توان از لحاظ کمی و کیفی، تمایزی میان میزبانی مطلوب هرکدام از این استان‌ها قائل بود و حضور مردم در جریان مسابقات، برگزاری محافل قرآنی در حاشیه برگزاری مسابقات در استان میزبان و نمایشگاه‌های جنبی در هر دوره با کیفیت بالایی برگزار شده است.

یاراحمدی اضافه کرد: نفرات برتر مسابقات استانی و شهرستانی در رشته‌های حفظ، ترتیل و قرائت در مرحله کشوری با حضور اساتید و داوران برتر کشور با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این‌که «مسابقات در سال‌های اخیر، بعد آموزشی هم پیدا کرده است» ادامه داد: کارگاه‌های آموزشی برای شرکت کنندگان و عامه مردم در حاشیه مسابقات با حضور جامعه قرآنی برگزار می‌شود که جلوه خوبی پیدا کرده است.

وی با بیان این‌که «خبر برگزاری مسابقات سراسری قرآن در سال‌های اخیر به تیتر یک رسانه‌های داخلی مبدل می‌شود» افزود: برگزاری مسابقات سراسری قرآن در هراستان، موجب فعال شدن و به کارگیری ظرفیت فرهنگی استان میزبان می‌شود و به گنجینه قرآنی و فرهنگی عظیمی برای آن استان تبدیل می‌شود.

یاراحمدی در پایان با بیان این‌که «ستاد اجرایی مسابقات در استان میزبان و ستاد عالی برگزاری نیز به ریاست استاندار و دبیری مدیرکل اوقاف استان میزبان، تشکیل می‌شود» خاطرنشان کرد: ستاد راهبری، هدایت و نظارت بر مسابقات نیز در مرکز تشکیل می‌شود تا با جمع آوری و ارائه تجربیات گذشته، نقش یک دبیرخانه راهبردی را ایفا کند و ظرفیت‌های ملی را برای مسابقات پای کار بیاورد.

کد خبر 233846
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز