همشهری آنلاین: نفر اول سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور تونس با اشاره به اول شدن نمایندگان ایران در هر سه دوره این مسابقات گفت: یکی از بزرگترین اهداف و آرزوهای قرآنی من حضور و کسب رتبه در مسابقات بین‌المللی قرآن ایران است.

قرآن

مهدی شایق، نفر اول سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور تونس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به سطح نسبتاً خوب این مسابقات گفت: اگر بخواهیم مقایسه‌ای بین این مسابقات و مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم، به طور یقین مسابقات کشورمان دارای سطح به مراتب بالاتری است.

کسب رتبه اول ایرانی‌ها در همه ادوار مسابقات قرآن تونس

وی در ادامه با تأکید بر اینکه در ادوار گذشته مسابقات قرآن کشور تونس نیز نمایندگان کشورمان رتبه‌های اول را از آن خود کرده بودند، افزود: در اولین دوره این مسابقات امین پویا توانست رتبه اول را کسب کند و در دومین دوره نیز حسن دانش از استان یزد توانست به مقام اول برسد و خدا را شاکرم که بنده نیز توانستم نماینده شایسته‌ای برای کشورم باشم و به نظر می‌رسد که ایرانی‌ها در این مسابقات به قاریانی بدون رقیب تبدیل شده‌اند.

نفر اول سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور تونس در مورد داوری این مسابقات نیز تصریح کرد: در این دوره از کشورمان هیچ داوری حضور نداشت و داورانی از کشورهایی هم‌چون تونس، مغرب، لیبی و یکی دو کشور دیگر قضاوت‌ها را بر عهده‌ گرفته بودند و سطح داوری مطلوب بود و توانست انتظارات را برآورده کند.

شایق در ادامه در مورد جدی‌ترین رقبایی که در این مسابقات با آنها به رقابت پرداخته بود نیز اظهار کرد: در این مسابقات نمایندگانی از 24 کشور حضور داشتند و جدی‌ترین رقبای من نیز نماینده‌های اندونزی، لیبی و مغرب بودند که این افراد نسبت به سایر شرکت کنندگان از سطح بالاتری برخوردار بودند.

بالا بودن سطح مسابقات به نسبت ادوار گذشته به اذعان مسئولان

این قاری ممتاز کشورمان عنوان کرد: به گفته بسیاری از دست اندرکاران این مسابقات سطح رقابت‌ها نسبت به دو دوره قبل بسیار بالا رفته بود و این تغییرات در سالن برگزاری مسابقات و برنامه‌های جانبی که اجرا کردند، خود را نشان داده بود.

وی در ادامه در مورد میزان جوایز مسابقات بین‌المللی قرآن کشور تونس نیز گفت: سطح جوایز این مسابقات از رقابت‌های بین‌المللی قرآن که در کشورمان برگزار می‌شود، پایین‌تر است و جایزه رتبه اول نزدیک به پنج هزار دلار بود. در این مسابقات نمایندگان کشورهای لیبی، تونس، مغرب و اندونزی رتبه‌های دوم تا پنجم را به دست آوردند.

بهره‌گیری از تجربه حضور در این رقابت‌ها در مسابقات قرآن اوقاف

این قاری ممتاز کشورمان در پاسخ به این سؤال که حضور در این مسابقات همراه با چه تجربه‌ای برای شما بوده است، گفت: رقابت با رقبایی از کشورهای مختلف تجربه بسیار ارزشمندی است که برای بنده که اولین تجربه حضور در مسابقات بین‌المللی محسوب می‌شود، بسیار با ارزش بود و امیدوارم در آینده بتوانم از این تجربیات به بهترین نحو استفاده کنم.

وی مهم‌ترین برنامه خود بعد از کسب رتبه اول مسابقات قرآن کشور تونس را حضور در مسابقات کشوری اوقاف عنوان و خاطرنشان کرد: برای حضور در مسابقات کشوری اوقاف تمام توان خودم را به کار خواهم بست تا بهترین رتبه را به دست آورم و با توجه به کسب رتبه در مسابقات قرآن کشور تونس با روحیه بهتری در مسابقات اوقاف حضور خواهم یافت.

نفر اول مسابقات بین‌المللی قرآن کشور تونس در پایان مهم‌ترین مقصد مسابقات قرآنی برای خود را مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: حضور و کسب رتبه در مسابقات بین‌المللی قرآن ایران نه‌تنها آرزوی من، بلکه خواسته بسیاری از جوانان قرآن‌دوست کشورهای اسلامی است و با توکل بر خدا، امید بسیار زیادی برای حضور و کسب رتبه در این مسابقات را دارم.

یادآور می‌شود، مراسم اختتامیه سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور تونس سه‌شنبه، پنجم شهریور‌ماه 1392 با حضور مسئولان و فعالان قرآنی این کشور برگزار شد.

کد خبر 229695
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز