گروه شهری: سرجمع بودجه امسال شهرداری تهران با تصویب متمم بودجه از سوی شورای شهر تهران با افزایش ۳هزار میلیارد تومانی، به رقم ۱۳هزار و ۹۰۰میلیارد تومان رسید.

به گزارش همشهری، این افزایش ناشی از رشد درآمدهای شهرداری در سال‌جاری است که سه‌شنبه گذشته در قالب متمم به شورای شهر ارائه شد و به تصویب رسید. در این‌باره علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با اشاره به تصویب متمم بودجه شهرداری که سه‌شنبه گذشته به تصویب شورا رسید، گفت: پیشنهاد من 3هزار و 190میلیارد تومان بود اما پس از بررسی در کمیسیون تلفیق، متمم بودجه به 3هزارو 446میلیارد و 200میلیون تومان رسید.

به‌گفته علیرضا دبیر، کمیسیون تلفیق در بررسی‌های خود به این نتیجه رسید که از رقم متمم پیشنهادی شهرداری حدود 106میلیارد تومان از محل درآمدهای ناپایدار کسر کند. یکی از مواردی که از نظر دبیر در کمیسیون تلفیق (متشکل از روسای کمیسیون‌های 5گانه) برآن تأکید شد، افزایش درآمدهای پایدار و پرهیز از درآمدهای ناپایدار در شهرداری تهران بود.

بنابراین گزارش قرار است پس از تصویب متمم بودجه که اختصاص به درآمدهای شهرداری در سال‌جاری داشت سه‌شنبه این هفته موضوع هزینه‌های شهرداری در سال‌جاری به تصویب شورای شهر تهران برسد و اما بعد از انجام این مهم از نظر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه باید هرچه سریع‌تر برنامه 5ساله دوم شهرداری تهران در دستور کار شورای شهر قرار گیرد. این درحالی است که هنوز شهرداری این برنامه را به شورای شهر ارائه نکرده است.

دبیر در مصاحبه با همشهری از برنامه 5ساله دوم به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اسناد بالادستی برای اداره شهر نام برد و گفت: بنابراین اعضای شورای شهر چهارم حدود یک‌ماه و نیم فرصت دارند که کار تصویب این سند را به انجام برسانند.این درحالی است که بنابر پیش‌بینی دبیر تصویب این برنامه در شورای شهر با بحث و جدل‌های بسیاری مواجه خواهد شد و نیاز به زمان زیادی دارد و اما با درنظر گرفتن اینکه بودجه شهرداری تهران هر ساله در اواخر دی‌ماه به شورای شهر جهت بررسی و تصویب تقدیم می‌شود باید توجه داشته باشیم که تا برنامه 5ساله دوم به تصویب نرسد امکان تصویب بودجه سال آینده شهرداری تهران میسر نیست.

بنابراین رئیس کمیسیون برنامه و بودجه معتقد است که امسال برخلاف روال سال‌های گذشته سرنوشت بودجه شهرداری تهران در گرو تصویب برنامه 5ساله دوم شهرداری است. وی گفت: به همین دلیل به شهرداری تهران هشدار می‌دهم که هرگونه تأخیر در ارائه این برنامه می‌تواند به ضرر خودش تمام شود و کار تصویب بودجه را با مشکل مواجه سازد.

کد خبر 240545
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز