یکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۲ - ۰۷:۰۸
۰ نفر

گروه شهری: شورای شهر تهران درنظر دارد در دور چهارم فعالیت خود به مسائل منطقه شهرری به‌صورت ویژه و جدا از مسائل شهر تهران بپردازد؛ براین اساس در بودجه سال آینده نیز اعتبارات بیشتری به این منطقه از شهر تهران پرداخت خواهد شد.

محمد سالاری

 در قدم نخست قرار براین شد تا نمای ساختمان‌های شهرری متناسب با تاریخ و فرهنگ این شهر باشد. این تصمیم در سومین جلسه کارگروه مدیریت شهری شهرستان ری اتخاذ شد که با حضورمعاون استاندار تهران، فرماندار شهرستان ری، شهرداران مناطق 15، 20و شهرداران شهرهای حسن آباد، باقرشهر و کهریزک تشکیل شده بود. از جمله اهداف شکل‌گیری این کارگروه به گفته هدایت‌الله جمالی‌پور فرماندار ویژه شهرستان ری هماهنگ کردن تمام امور مربوط به حوزه مدیریت شهری برای خدمات‌رسانی بهتر و مطلوب‌تر به مردم است. محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهر‌سازی‌ شورای شهر تهران هم به‌عنوان یکی از اعضای این کارگروه گفت: برای نخستین‌بار شاهد چنین کارگروهی در سطح شهرستان ری هستیم که ضمن بررسی و پاسخگویی به موضوعات شهرری عملا مدیریت یکپارچه شهرری را پیش می‌برد؛ امری که می‌تواند در ساماندهی و حل مشکلات و معضلات شهری بسیار مؤثر باشد.

سالاری از پیشنهاد فرماندار ری مبنی براجرای نمایی متناسب با فرهنگ دینی و تاریخی برای ساختمان‌های این منطقه استقبال کرد و قرار شد تا پس از تهیه طرح نمای ساختمان‌های شهرری توسط این کارگروه شورای شهرتهران کار بررسی و تصویب این طرح را پیگیری کند. معاون استاندار تهران نیز گفت: از این طریق و با مطالعه علمی به‌دنبال پیدا کردن روش‌های مناسب برای ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری‌ها خواهیم بود. از نظر معاون استاندار تهران، شهرداری‌ها نمی‌توانند همیشه به فکر کسب کمک از دولت یا درآمدهای ناشی از فروش تراکم و جرایم ساخت‌وساز غیرمجاز باشند به همین دلیل باید به‌دنبال تعریف درآمدهای پایداربرای شهرداری‌ها باشیم. بنابر این گزارش، در شهرری قابلیت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری و ایجاد درآمد پایدار وجود دارد.

کد خبر 244690

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز