همشهری آنلاین: محمدباقر قالیباف شهردار تهران و عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی امروز در جلسه علنی شورای شهر حضور یافتند.

به گزارش همشهری آنلاین، در جلسه امروز شورای شهر تهران درباره وضعین مسکن و شهرسازی تهران بحث شد.

 در جلسه این شورا اسماعیل دوستی دیگر عضو شورای شهر تهران اظهار داشت: در یک درصد خاک ایران بیش از 14 درصد مردم زندگی می‌کنند و این یعنی تخریب محیط زیست و این نشان می‌دهد در اسکان مردم در اطراف تهران یا مطالعه نشده و یا اشتباه مطالعه کرده‌اند یا در بدترین تعبیر خیانت کردند.

وی گفت: به قول خود وزیر راه و شهرسازی، یک شبه تصمیم می‌گیرند و 700 هزار نفر به جمعیت این شهرهای اقماری اضافه می‌کند و جمعیت این شهرها یعنی جمعیت تهران و تخریب بی‌رویه محیط زیست و معلوم است با این وضعیت هر روز بزرگراه، پل دوطبقه و ... هم بسازیم حتما 10 طبقه هم بسازیم فایده ندارد!

عضو شورای اسلامی شهر تهران از وزیر راه و شهرسازی خواست در خصوص طرح جامع شهر تهران کارگروهی تشکیل شود و در پهنه‌بندی تجدید نظر شود چرا که ما هنوز ضوابط بلندمرتبه سازی را نداریم و از زمان لغو ساختمان‌های هرمی ما هنوز قانون جایگزینی نداریم و امروزه در کوچه‌های 6 متری و 8 متری شاهد ساختمان‌های بلند هستیم که وقتی می‌پرسی می‌گویند طبق ضوابط پهنه‌بندی‌ها هست.

غلامرضا انصاری در ادامه بیست و هفتمین جلسه شورای شهر تهران اظهار داشت: 14 سال از عمر شورا گذشته و ما هنوز جای ثابتی نداریم و ساختمان مجلس سابق خاطرات زیادی از دوره انقلاب دارد و امیدواریم با همکاری دولت این ساختمان در اختیار شورا قرار گیرد.

کد خبر 241081
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز