گروه شهری: شورای شهر تهران در جلسه غیرعلنی خود ۲موضوع مهم را در دستور کار داشت؛ موضوع نخست انتخاب نمایندگان شورا در کمیسیون‌ها، نهادها و سازمان‌های مرتبط با شورای شهر و موضوع دوم نیز بررسی لایحه متمم بودجه شهرداری تهران در سال‌جاری بود.

البته موضوع نخستبه نتیجه رسید اما اعضای شورای شهر تصمیم گرفتند موضوع دوم را بیشتر بررسی کنند.اعضای شورای اسلامی شهر تهران در بیست‌وچهارمین جلسه شورای شهر تهران نمایندگان خود در 8کمیسیون، ستاد و سازمان‌هایی که طبق قانون موظف به معرفی نماینده جهت عضویت در آنها هستند را انتخاب کردند.

بنا به گزارش دریافتی از اداره کل روابط عمومی و بین‌الملل شورای اسلامی شهر تهران، ابوالفضل قناعتی به‌عنوان نماینده شورای شهر در کمیسیون انضباطی رسیدگی به تخلفات تاکسیرانی و اسماعیل دوستی به‌عنوان نماینده ناظر شورای شهر تهران در سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارها معرفی شدند. همچنین الهه راستگو و فاطمه دانشور به‌عنوان نمایندگان شورای شهر در ستاد ساماندهی فعالیت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد، از طرف کمیسیون فرهنگی شورا معرفی شدند.

در این جلسه براساس مصوبه تشکیل انجمن‌های شورایاری محلات، 2نفر از اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی به انتخاب این کمیسیون و 3نفر از اعضای شورای شهر به انتخاب شورا، برای عضویت در ستاد هماهنگی و اجرایی شورایاری‌های شهر تهران انتخاب شدند. این نمایندگان نیز به‌ترتیب مرتضی طلایی، الهه راستگو، ابوالفضل قناعتی، مجتبی شاکری و احمد حکیمی‌پور بودند.

علاوه براین شورای شهر تهران محسن سرخو را به‌عنوان نماینده ناظر شورای شهر تهران در سازمان نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران و رحمت‌الله حافظی را به‌عنوان نماینده شورای شهر تهران در کمیسیون بدوی رسیدگی به کفالت نظام وظیفه معرفی کرد. براساس این گزارش در این جلسه همچنین براساس ماده64 قانون مالیات‌های مستقیم، نمایندگان شورای شهر در کمیسیون تقویم املاک معرفی شدند که محمدمهدی تندگویان، محمد سالاری و مهدی چمران جهت عضویت در این کمیسیون انتخاب شدند.

تعیین تکلیف لایحه متمم بودجه سال92

بنابر این گزارش اعضای شورای اسلامی شهر تهران در بیست‌وچهارمین جلسه شورا، لایحه متمم بودجه سال92 شهرداری تهران را نیز مورد بررسی قرار دادند.علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا درباره بودجه درخواستی شهرداری در متمم سال92 گفت: شهرداری تهران در لایحه درخواستی خود، رقمی بیش از 3هزارو556 میلیارد تومان را به‌عنوان متمم بودجه سال92 ارائه کرده است.

براساس اطلاعات، ماهانه از میزان درآمدهای 8ماهه سال92، شهرداری تا پایان آذر‌ماه، حدود 8هزارو200 میلیارد تومان درآمد داشته که به درآمد مصوب در بودجه سال92 که حدود 10هزارو400 میلیارد تومان بود، خواهد رسید. به‌گفته دبیر، کمیسیون بودجه شورا بعد از بررسی‌های مکرر به رقم 3هزار و 189میلیارد تومان متمم بودجه برای سال92رسیده است.

در ادامه جلسه برخی اعضای شورا درخواست روشن شدن چگونگی افزایش درآمدها در قالب نقد و غیرنقد و هزینه‌کرد این درآمدها را داشتند. احمد دنیامالی رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورا با اشاره به تحقق درآمد شهرداری تهران در سال92 بیش از بودجه مصوب گفت: براساس اطلاعات موجود دیون شهرداری به مردم بیش از 10هزار میلیارد ریال است بنابراین پیشنهاد می‌شود با توجه به درآمد حاصله تا پایان سال، شهرداری تهران پرداخت دیون مردم را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد.

اسماعیل دوستی نایب‌رئیس کمیسیون عمران نیز با اشاره به اینکه بررسی لوایح بودجه‌ای تنها به کمیسیون بودجه اختصاص ندارد، گفت: پیشنهاد می‌شود کمیسیون تلفیق جهت بررسی همه‌جانبه لایحه متمم بودجه92 تشکیل شود. بنابراین گزارش اعضای شورا به این جمع‌بندی رسیدند که لایحه متمم بودجه سال92 در کمیسیون تلفیق مورد بررسی بیشتری قرار بگیرد که این پیشنهاد به تصویب رسید.

کد خبر 240000
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز