همشهری آنلاین: خسارت جانی حوادث ترافیکی تهران، توجه به وضعیت جوانان بیکار شهر تهران، کم کاری در حوزه اوقات فراغت، تعیین تکلیف وام هنرمندان، نویسندگان و ورزشکاران و...بخشی از موضوعاتی است که در جلسه امروز شورای شهر تهران به آن اشاره شد.

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، معصومه آباد در جلسه روز سه شنبه شورای شهر تهران گفت: از میان حادثه دیدگان 735 نفر فوت کرده که از این آمار 38 درصد به دلیل مسائل ترافیکی بوده و از هر 100 هزار نفر 2 درصد از کار افتاده شده‌اند.

همچنین در این جلسه هادی ایازی معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران گزارشی در خصوص موارد فرهنگی اجتماعی که برنامه راهبرد 5 ساله دوم پیش بینی شده بود ارائه کرد که بر اساس آن احداث موزه تخصصی زنان و موزه ملی سلامت شهری پیش بینی شده بود.

در همین رابطه الهه راستگو عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با تشکر از گزارش ایازی اظهار داشت: در شهر تهران افراد مختلفی زندگی می‌کنند که باید برنامه‌های متنوعی را برای آنها برنامه‌ریزی کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه جمعیت جوان شهر تهران بیکار هستند و وقتی جمعیت نیز زنان و بازنشستگان هستند باید برنامه‌هایی را برای پاسخگویی به نیاز آنها پیش‌بینی کرد.

راستگو  ادامه داد: در بودجه سال 93 باید اعتبار خوبی را برای مسائل فرهنگی و اجتماعی در نظر گرفت ضمن اینکه معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران نیز عنوان کند که چقدر اعتبار برای مسائل فرهنگی نیاز دارد.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران بیان داشت: در حال حاضر 6 کمیسیون در شورای شهر تهران فعال هستند که اکثر قریب به اتفاق اعضای شورا دوست داشتند در کمیسیون فرهنگی حضور پیدا کنند که این موضوع اهمیت بالای کمیسیون فرهنگی را نشان می‌دهد.

رحمت‌الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران از دیگر سخنرانان جلسه امروز بود که اضافه کرد: شهرداری تهران در این چند سال خدماتی را در بخش‌های مختلف انجام داده است که از آن جمله می‌توان به شهر دوستدار سالمند و کودک اشاره کرد.

وی گفت: کلماتی که در بخش فرهنگی و اجتماعی استفاده می‌شود کلمات بسیار با ارزشی هستند اما باید ببینیم در عمل چه اتفاقی افتاده است.

حافظی با طرح این پرسش که شهرداری تهران برای تکریم مفاخر چه اقداماتی را انجام داده است گفت: متأسفانه در حوزه اوقات فراغت نیز علیرغم برنامه‌های تدوین شده از سوی شهرداری اقدام خوبی را شاهد نیستیم.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شهرداری تهران تصریح کرد: ما مدعی هستیم که شهرداری یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است و طبق قانون متولی مسائل فرهنگی، شهرداری نیست و این نهاد باید در کنار سایر دستگاه‌های مذکور وظایف خود را انجام دهد.

حافظی با طرح این پرسش که چرا در سال‌های اخیر در حوزه آلودگی هوا به مسائل فرهنگی و فرهنگ‌سازی توجه نشده است گفت: این یک ضعف بزرگ محسوب می‌شود که باید متولیان مسائل فرهنگی و اجتماعی به آن بپردازند.

در جریان این گزارش احمد مسجد جامعی خواستار تعیین تکلیف وام به هنرمندان، نویسندگان و ورزشکاران شد که عبادالله رمضانی مدیر کل فرهنگی معاونت اجتماعی شهرداری اعلام کرد هنوز این وام‌های به خبرنگاران داده می شود. همچنین برخی از اعضای شورا انتقاداتی را نسبت به فعالیتهای موازی فرهنگی اجتماعی بیان کردند که ایازی در پاسخ به آنها گفت: برخی از این موازی کاری‌ها را ما نباید پاسخ دهیم بلکه قانونگذار این ساختار را اینگونه تعریف کرده و حتی بر اساس مصوبات شورای شهر تهران است.

وی ادامه داد: ما تلاش کردیم با توجه به این ساختار کمترین موازی کاری ها را انجام دهیم. به طور مثال کارکرد فرهنگسراها با سراهای محله متفاوت است.

ایازی با اشاره به احداث خانه های کارآفرینی در محلات و عضویت 75 هزار نفر در کانون سالمندان و 200 هزار نفر در کانونهای سلامت شهرداری اعلام کرد مردم از فعالیت‌های فرهنگی‌شهرداری استقبال خوبی می‌کنند و ما خواستار توجه اعضای شورا به بحث بودجه اجتماعی هستیم.

کد خبر 239302
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز