یکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۴
۰ نفر

گروه شهری: تهران شهری بیمار است و تنها با تکیه بر عزم شهروندان و نخبگان شهری و هنرمندان می‌توان شرایط فعلی تهران را بهبود بخشید و این شهر را برای زندگی زیست پذیرتر کرد.

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران با اعلام این مطلب گفت: از همه هنرمندان، اندیشمندان و نخبگان می‌خواهم تا به‌عنوان بازوی فکر شورای شهر، وارد عرصه شوند تا تهران را به شهری دلپذیرتر برای زندگی تبدیل کنیم.عبدالحسین مختاباد در گفت و گو با همشهری ضمن اشاره به بازنگری در ساختار فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران افزود:

بودجه فرهنگی که در سال‌های گذشته برای تهران به تصویب می‌رسید نمی‌توانست کفاف فعالیت‌های فرهنگی در این شهر باشد که در تلاش هستیم تا در بودجه سال آینده شهرداری رقم بودجه فرهنگی شهر را تا میزان 40درصد افزایش دهیم. وی با اشاره به اینکه با اقدامات فرهنگی و اجتماعی می‌توان بسیاری از هزینه‌هایی را که شهر تهران با آن روبه‌روست، کاهش داد، اظهار داشت: اگر بودجه لازم برای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی تهران تعیین شود آنگاه می‌توان امید داشت که اقدامات مناسبی در این حوزه انجام شود. مختاباد در بخش دیگری از سخنانش به موازی کاری در حوزه فرهنگی اجتماعی شهرداری اشاره کرد و گفت: در تلاش هستیم تا مدیریتی واحد برای فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی تهران ایجاد کنیم.

به گفته وی، سازمان فرهنگی‌هنری و معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران 2نهادی هستند که اقدامات فرهنگی اجتماعی پایتخت را در دست دارند و باید به‌صورت یک نهاد درآیند تا از موازی کاری جلوگیری شود و در مصرف بودجه نیز صرفه‌جویی به‌وجود آید. مختاباد با اعلام اینکه سازمان فرهنگی هنری در حال حاضر به‌صورت هیأت امنایی اداره می‌شود گفت: این نهاد آنگونه که باید پاسخگوی اقدامات و بودجه‌های دریافتی نیست که این امر باید ساماندهی شود.

کد خبر 239043
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز