همشهری آنلاین: خبرگزاری رویترز از کشته شدن دستکم ۱۰ تن و زخمی شدن ده‌ها تن دیگر در انفجار مهیبی که امروز (سه شنبه) در نزدیک سفارت ایران در جنوب بیروت اتفاق افتاد، خبر داد.

بیروت

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ براساس آمارهای اولیه در این انفجار که در منطقه "الجناح" در ضاحیه واقع در جنوب بیروت رخ داده، دستکم 10 تن کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شده‌اند.

همچنین منابع اعلام کردند که این انفجار نزدیک سفارت ایران به وقوع پیوسته و خسارات زیادی به ساختمان سفارت ایران در بیروت وارد شده است.

در این انفجار 12 خودرو در آتش سوخته‌اند و علاوه بر این تعدادی از نگهبانان سفارتخانه ایران نیز زخمی شده‌اند.

هم‌چنین شش ساختمان در اطراف سفارت ایران نیز دچار خساراتی شده‌اند.

بر اساس گزارش‌های موجود ظاهرا علت انفجار خودروی بمب‌گذاری شده بوده است.

هنوز جزئیات بیشتری درباره این انفجار منتشر نشده است اما اخبار ضد و نقیض بسیاری گزارش می‌شود و نیروهای امنیتی اطراف محل انفجار را محاصره کرده‌اند.

در همین حال فارس نوشت: خبرنگار شبکه خبری المیادین گزارش داد که انفجار بمب در منطقه بئر الحسن در الجناح در حومه جنوبی نزدیکی سفارت ایران در بیروت ۱۰ کشته به همراه داشت.

المیادین گزارش داد که دو انفجار در روبروی سفارت ایران در منطقه جنوبی بیروت روی داده است.

بر اساس گزارش المیادین، ساختمان سفارت ایران در بیروت آسیب جدی دیده است. بر اساس گزارش المیادین، یک زن و 6 مرد از قربانیان این انفجار بوده است.

رسانه های لبنان گزارش دادند که اطلاعات اولیه از کشته شدن 10 نفر در دو انفجار در نزدیک سفارت ایران در منطقه بئر الحسن در جنوب بیروت حکایت دارد.

شبکه خبری العربیه ادعا کرده است که دو راکت به سفارت ایران در بیروت اصابت کرده است.

این در حالی است که خبرگزاری رویترز به نقل از منابع امنیتی گزارش داد که انفجار ناشی از انفجار خودروی بمب‌گذاری شده بود.

از سوی دیگر سفارت ایران در بیروت از سلامت سفیر ایران، دیپلمات‌ها و کارکنان این سفارت خبر داد و اعلام کرد که خود سفارت هدف قرار نگرفته است بلکه این انفجار در اطراف سفارت به وقوع پیوسته است.

شبکه خبری المنار نیز از وقوع دو انفجار نزدیک سفارت ایران در منطقه الجناح نزدیک سفارت ایران در بیروت خبر داده و گزارش داده که بر اساس اطلاعات اولیه در این انفجار ۱۰ نفر کشته شده‌اند.

کد خبر 239290
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز