روزنامه الجمهوریه لبنان اطلاعات جدیدی از شبکه ترور و خرابکاری در لبنان که به تازگی کشف و متلاشی شد، منتشر کرد.

افشای جزئیات جدید درباره شبکه ترور و خرابکاری در لبنان

به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه الجمهوریه به نقل از برخی منابع تحقیقاتی نوشت که بسته‌های انفجاری که از شبکه ترور و خرابکاری در لبنان کشف و ضبط شد، در داخل خاک سوریه آماده شده و از طریق ابزارها و راه‌های ویژه‌ای به غیر از معابر قانونی بین سوریه و لبنان به داخل لبنان منتقل شده است.

بر اساس این گزارش، آنچه موجب حیرت و شگفتی محققان شده، این است که بنا به اعتراف سه متهم این پرونده، بخشی از بسته‌های انفجاری برای ترور شخصیت‌ها و روحانیون و شخصیت‌های مذهبی وابسته به نظام سوریه و بخشی نیز برای هدف قرار دادن رهبران گروه 14 مارس تهیه شده است.

منابع آگاه گفتند: نتایج تحقیقاتی که از یک فلسطینی به عنوان متهم خطرناک این پرونده بعمل آمده است، فردا شنبه منتشر خواهد شد.

بر اساس این گزارش، این فرد فلسطینی پیش از این در زندان رومیه بازداشت بود و پس از آزادی بار دیگر به اجرای عملیات‌های خرابکاری روی آورده و تحقیقات نشان می‌دهد که با تعدادی از گروه‌های تروریستی همکاری داشته است و این گروه‌ها را به بسته‌های انفجاری مجهز کرده که برخی از آنها استفاده شده و برخی دیگر نیز در حال آماده‌سازی بوده است.

دو روز پیش اداره کل امنیت عمومی لبنان اعلام کرد یک باند خطرناک ترور را که برای خرابکاری و اجرای عملیات ترور شخصیت‌هایی از گروه‌های 8 و 14 مارس برنامه ریزی کرده بود ، شناسایی و اعضای آن را دستگیر کرده است.

بنا بر اعلام اداره کل امنیت عمومی لبنان سه نفر که از اتباع لبنانی و سوری و جزء یک شبکه تروریستی هستند ، بازداشت شده اند.

این افراد برای اجرای عملیات‌های ترور و خرابکاری و برهم زدن امنیت لبنان از طریق کار گذاشتن بمب‌های دستی برنامه ریزی کرده بودند.

از این افراد چند بشکه مواد منفجره که تنها با یک جرقه قابل انفجار هستند، و نیز مقادیر زیادی مواد شیمیایی نوع نیترات 33 که در صورت قرار گرفتن در کنار مواد منفجره می‌تواند همانند بمب نوع C4 منفجر شده و منجر به کشته شدن تعداد زیادی از افراد شود، کشف و ضبط شده است.

کد خبر 234581
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز