همشهری آنلاین: شورای همکاری خلیج فارس با صدور بیانیه ای انفجار در جنوب بیروت را محکوم کرد.

انفجار بیروت

به گزارش شبکه تلویزیونی پرس تی وی، در این بیانیه عبداللطیف الزیانی دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس انفجار بمب در جنوب بیروت پایتخت لبنان را اقدامی جنایتکارانه توصیف کرد که امنیت و ثبات لبنان را هدف قرار داده است.

الزیانی همچنین مراتب همدردی و تسلیت شورای همکاری خلیج فارس را به خانواده های قربانیان اعلام کرد. او همچنین از گروههای مختلف لبنان خواست اجازه ندهند آشوب طلبان ، فتنه انگیزان و تروریستها جایی در لبنان داشته باشند.

انفجار روز پنج شنبه محله شیعه نشین حومه جنوب بیروت را هدف قرار داد که بر اثر آن بیست و چهار غیرنظامی کشته و عده زیادی هم مجروح شدند.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله گروههای ستیزه جوی تکفیری تحت حمایت اسرائیل را مسوول این بمبگذاری معرفی کرد.


عفو بین‌الملل انفجار جنوب بیروت را محکوم کرد

سازمان عفو بین‌الملل نیر با صدور بیانیه‌ای انفجار اخیر در جنوب بیروت را محکوم کرد و ‌آن را نقض قوانین حقوق بشر دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه الجزایری النهار الجدید، عفو بین‌الملل در این بیانیه اعلام کرد: عاملان این انفجار خونین باید از هدف قرار دادن غیرنظامیان بی‌گناه دست بردارند.

عفو بین‌الملل همچنین انفجار مذکور را که در منطقه جنوبی بیروت رخ داده، محکوم کرد.

فیلیپ لوتر، مدیر بخش برنامه‌های خاورمیانه و آفریقای شمالی در سازمان عفو بین‌الملل در این خصوص گفت: هر گروهی که مسئول این حمله است کاملا نشان داد که هیچ بویی از انسانیت نبرده و تمامی اصول حقوق بشر را نقض کرده است.

وی افزود: این گروه هر احساسی هم که نسبت به نقش حزب الله در درگیری‌های مسلحانه سوریه داشته غیرممکن است که بتواند با این مساله حمله به غیرنظامیان لبنانی را توجیه کند.

پیشتر در انفجاری که در جنوب بیروت رخ داد 22 تن کشته و بیش از 300 تن دیگر زخمی شدند.

همچنین گروه موسوم به گردان‌های "عایشه ام المومنین" مسئولیت این انفجار را به عهده گرفته و اعلام کرد که این پاسخی به نقش حزب الله در سوریه بود.

کد خبر 227376
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز