همشهری آنلاین: احمد الاسیر در اولین اظهارات پس از فرار از صیدا، ضمن دعوت از طرفدارانش برای تظاهرات، حزب الله لبنان را به فرماندهی عملیات نظامی علیه شبه نظامیان وابسته به خود و تصرف مقرش در جنوب لبنان متهم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، احمد الاسیر، روحانی سلفی تندرو و از منتقدان سرسخت نظام سوریه که پیشتر گفته می‌شد، در درگیری‌ها با ارتش لبنان کشته شده است، مدعی شد، حزب الله لبنان عملیات نظامی که ارتش علیه وی در شهر صیدا انجام داده را رهبری کرده است.

وی در این اظهارات که به شکل یک نوار صوتی منتشر شد، اعلام کرد: باید تمام کسانی که به ارتش برای ورود به این درگیری‌ها دستور داده‌اند محاکمه شوند چرا که حضور حزب الله در این درگیری‌ها مشارکت یا کمک نبوده بلکه رهبری این عملیات بوده است.

وی افزود: حزب الله رهبری، اداره و نظارت بر عملیاتی که ارتش انجام داد را بر عهده داشت.

الاسیر ادامه داد: ننگ بر ارتش و هر مسئولی که از اداره این درگیری‌ها توسط حزب الله و مشارکت مستقیم این حزب در این عملیات اطلاع داشته اما هیچ تصمیمی اتخاذ نکرد.

این اولین اظهارات الاسیر از زمان فرار وی از صیدا و سلطه کامل ارتش بر مسجد بلال بن رباح، مقر اصلیش در صیدا محسوب می‌شود.

شیخ سلفی و تندرو لبنانی علاوه بر این از طرفدارانش خواست تا امروز (جمعه 14 تیر) پس از برگزاری نماز جمعه تظاهراتی را تحت عنوان "توهین به شرافت لبنانی‌ها کافی است" در حمایت از اهل سنت در لبنان برگزار کنند.

پیشتر درگیری‌هایی میان ارتش لبنان و طرفداران الاسیر در شهر صیدا رخ داد که ده‌ها تن از نیروهای ارتش و هواداران الاسیر در آن کشته شدند.

کد خبر 221788
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز