شنبه ۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: منابع لبنانی از کشته و زخمی شدن دست‌کم ۱۵ تن درگیری‌های روز شنبه شهر بعلبک خبر دادند.

نقشه لبنان

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، صبح روز شنبه درگیری‌های شدیدی در شهر بعلبک میان اعضای قبیله "آل شیاح" با نیروهای حزب الله لبنان روی داد.

این درگیری‌ها دراعتراض به ایجاد ایست‌های بازرسی حزب الله لبنان در برخی مناطق شهر به وقوع پیوست. پس از انفجارهای جنوب بیروت حزب الله در مناطق تحت کنترل خود از جمله جنوب بیروت و برخی نواحی شهر بعلبک ایست بازرسی ایجاد کرده است.

بنا به گفته منابع لبنانی در این درگیری‌ها عماد بلوغ، یکی از مسئولان حزب الله در شهر بعلبک به همراه سه تن دیگر از نیروهای این حزب‌ کشته شدند.

بنا به گزارش‌های رسیده 10 تن دیگر از جمله یکی از رهبران قبیله مذکور به همراه پسرش در درگیری‌های امروز زخمی شدند. قبیله آل شیاح از قبایل سنی حامی مخالفان سوریه محسوب می‌شود و با حزب الله لبنان دشمنی دیرینه دارد.

شهر بعلبک که اکثریت ساکنان آن را شیعیان تشکیل می‌دهند، در ماه‌های گذشته شاهد تنش‌ها و حوادث امنیتی زیادی بوده و بیم ‌آن می‌رود بار دیگر ناامنی به این شهر مرزی لبنان بازگردد و زمینه برای دخالت گروه‌های مسلح سوریه در آن فراهم شود.

بعلبک در شرق لبنان و در نزدیکی مرزهای سوریه واقع شده است و یکی از اصلی ترین مسیرهای ورود شهروندان سوریه به لبنان محسوب می‌شود.

کد خبر 232863
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز