همشهری آنلاین: یکی از فرماندهان ارشد رژیم صهیونیستی ضمن اذعان به توانایی موشکی حزب‌الله لبنان تاکید کرد: حزب‌الله از لحاظ توان موشکی در جایگاه هشتم جهان قرار دارد.

به گزارش ایسنا،‌ به نقل از سایت شبکه المنار لبنان، نوعم تیفون، فرمانده منطقه نظامی شمال اراضی اشغالی در سخنانی در "هرتزلیا" در خصوص آمادگی‌های تل‌آویو برای رویارویی با جنگ آتی با اذعان به توانایی موشکی حزب‌الله لبنان اعلام کرد: حزب‌الله امروز از لحاظ توانایی موشکی در جایگاه هشتم جهان قرار دارد.

وی گفت: با توجه به نوع و تعداد موشک‌ها، موشک‌ اندازها و خمپاره‌اندازهایی که حزب‌الله در اختیار دارد، می‌توان گفت حزب‌الله جایگاه‌ هشتم جهان را در قدرت موشکی به خود اختصاص داده است.

تیفون با بیان این مطلب که "حزب‌الله درصدد است در جنگ آتی با کمک این موشک‌ها اسرائیل را فلج کند"، افزود: این موشک‌ها در 200 پایگاه و روستا در جنوب لبنان مستقر هستند که بیشترشان در خانه‌های غیر نظامیان است.

این فرمانده صهیونیستی با اقرار به آمادگی حزب‌الله لبنان برای جنگ آتی با رژیم صهیونیستی اظهار کرد: آنچه که باعث برقراری ثبات امنیتی موقت میان اسرائیل و لبنان می‌شود، این است که حزب‌الله لبنان به ویژه در شرایط کنونی و در این مرحله تمایل ندارد با اسرائیل به مقابله نظامی بپردازد.

نوعم تیفون تاکید کرد: حزب‌الله در حال حاضر در آمادگی کامل به سر می‌برد و در آینده نیز از این آمادگی برخوردار خواهد بود، چرا که این حزب به صورت دائم موشک‌های روسی را از سوریه تحویل می‌گیرد که برخی از این موشک‌ها زمین به هوا و برخی دیگر موشک‌های ضد کشتی است.

وی افزود: ارتش اسرائیل هم با جدیت با این مساله برخورد خواهد کرد و عملیات آموزشی و تبادل اطلاعات با آمریکا در این زمینه ادامه خواهد داشت و در صورت وقوع جنگ پاسخ ما واضح خواهد بود.

این مقام ارشد اسرائیلی تصریح کرد: حزب‌الله یک سازمان بسیار هوشمند است و از این نظر شباهت بسیاری به ایران دارد. حزب‌الله همانند ایران وارد جهان سایبری شده و اخیرا نیز به جهان "های‌تک" (تکنولوژی پیشرفته) قدم گذاشته است و به همین دلیل حزب‌الله برای ما یک دشمن بسیار خطرناک به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: در صورت وقوع هرگونه جنگی احتمالی، ارتش اسرائیل به صورت زمینی وارد روستاها و مناطقی می‌شود که نیروهای حزب‌الله در آن مستقر هستند، چرا که با سقوط تعداد بسیاری از موشک‌ها بر اسرائیل، تل‌آویو نمی‌تواند تحمل کند که برای چند روز یا چند هفته فلج شود.

تیفون در ادامه با اشاره به این که ارتش اسرائیل آماده جنگ است، تاکید کرد: این ماموریت بسیار پیچیده است. از طرفی بیش‌تر نیروهای نظامی و ذخیره اسرائیل جنگ در لبنان را تجربه نکرده‌اند و این امر اهمیت آموزش‌ها و رزمایش‌ها را می‌افزاید که این اقدامات با توجه به مشکلات مالی ارتش اسرائیل اقدامی آسان نیست.

وی در خصوص جنگ زمینی با لبنان و ضرورت آن گفت: هدف از ورود به این روستاها این است که مشکل موشک‌ها حل و فصل شود، چرا که اسرائیل نمی‌تواند ظرف روزها یا هفته‌ها این حملات موشکی را تحمل کند و در نهایت باید گفت که هیچ جایگزینی برای جنگ زمینی به مکان‌های ذخیره موشک‌های حزب‌الله وجود نخواهد داشت.

تیفون در خصوص حضور نیروهای حزب‌الله در سوریه نیز مدعی شد که علت حضور حزب‌الله در سوریه این است که این حزب نگران است در صورت سرنگونی نظام سوریه در مقابل دشمنان خود تنها بماند و این امر حزب‌الله را واداشته است تا با وجود هزینه‌های گزاف در سوریه بجنگند و از این نظام محافظت کند.

وی با بیان اینکه حزب‌الله در تلاش است ثبات امنیتی را در لبنان برقرار کند، اعلام کرد: بدون شک جنگ عملا به لبنان هم سرایت خواهد کرد.

اهمیت مواضع تیفون در این امر نهفته است که وی مسئول موافقت با طرح‌های درگیری در لبنان و آماده کردن تمامی گروه‌ها جهت جنگ آتی علیه حزب‌الله است.

در همین راستا، کوبی باراک، رئیس بخش فناوری و لجستیک ارتش رژیم صهیونیستی در خصوص توانایی موشکی حزب‌الله لبنان اعلام کرد: حزب‌الله تجهیزاتی را در اختیار دارد که با کمک آن‌ها می‌تواند اهداف خود را به دقت مورد حمله قرار دهد.

وی اذعان کرد که نیروگاه برق در شهر "خضیرة" در شمال اراضی اشغالی، مجتمع وزارت جنگ در تل‌آویو یا فرودگاه "بن گوریون" از جمله اهدافی هستند که حزب‌الله با دقت می‌تواند آن‌ها را هدف قرار دهد و مراکز لجستیکی ارتش رژیم صهیونیستی و پایگاه نیروی هوایی نیز با تهدیدهای بسیاری مواجه هستند.

پیشتر نیز یائیر گولان، یک مقام بلندپایه در ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که حزب‌الله لبنان بیش از صد هزار موشک در اختیار دارد.

کد خبر 231890
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز