یکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: یکی از فرماندهان اسرائیلی تایید کرده است که مداخله حزب‌الله لبنان در نبرد با تکفیری‌های سوریه قابلیت‌های دفاعی جنبش مقاوت را برای هرگونه تهاجم آتی از سوی رژیم صهیونیستی افزایش داده است.

به گزارش پرس تی وی، سرهنگ یارون فورموسا، یکی از افسران ارشد ارتش رژیم اسرائیل چهارشنبه‌ گذشته در مصاحبه با یک وب‌سایت خبری گفت: «مداخله حزب‌الله در جنگ سوریه آمادگیش را برای نبرد با اسرائیل مختل نکرده، بلکه برعکس (آن را تقویت کرده است.)»

وی افزود که حزب‌الله با دقت فعالیت‌های ارتش اسرائیل در کنار مرز را تحت نظر دارد.

فورموسا گفت: «شاهد بوده‌ایم که آنان موقعیت‌های توپخانه‌های ما را علامت‌گذاری کرده‌اند تا بتوانند در هنگام جنگ آنها را هدف بگیرند.»

او تصریح کرد که جنگجویان حزب‌الله به دلیل نبرد با شبه‌نظامیان سوریه در استفاده از سلاح‌های پیشرفته متخصص شده‌اند.

فورموسا گفت: «حزب‌الله ده‌ها هزار موشک دارد که اسرائیل را هدف گرفته‌ است و ما قادر نخواهیم بود که تنها با توپ‌ها و یا نیروی هوایی‌مان با آنان مقابله کنیم.»

رژیم تل‌آویو در سال ۲۰۰۰ و ۲۰۰۶ دو بار به لبنان حمله کرد. نزدیک به یک هزار و دویست تن از مردم لبنان که بیشتر آنان غیرنظامی بودند در جنگ ۳۳ روزه‌ی سال ۲۰۰۶ جان باختند.

با وجود این، مبارزان حزب‌الله در هر دو جنگ در مقابل نیروهای اسرائیلی ایستادگی کردند و آنان نیز بدون دستیابی به هیچ یک از اهداف خود مجبور به عقب‌نشینی شدند.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله در اوت سال ۲۰۱۲ اعلام کرد که جنبش مقاومت هم قابلیت و هم جرات دفاع از لبنان را دارد و اینکه موشک‌های این جنبش برای حمله به اهداف معین در داخل سرزمین‌های اشغالی به عنوان دفاع از خود در برابر پرتاب موشک از سوی تل‌آویو به لبنان آماده هستند.

نصرالله با اشاره به اینکه حزب‌الله اهداف خود را مشخص کرده است گفت: «اگر مجبور شویم برای حفاظت از مردم و کشور خود از تمام این موشک‌ها استفاده کنیم تعلل نخواهیم کرد و این کار زندگی هزاران تن از صهیونیست‌ها را به جهنم بدل می‌کند.»

وی همچنین تاکید کرد که در صورت وقوع جنگ احتمالی بین لبنان و اسرائیل، این رژیم باید منتظر عواقب شدید آن باشد و اینکه چنین نبردی با جنگ سال ۲۰۰۶ در لبنان قابل مقایسه نخواهد بود.

کد خبر 226591
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز