همشهری آنلاین: نجیب میقاتی نخست وزیر مستعفی لبنان دربیانیه ای به دنبال، وقوع انفجارهای تروریستی درنزدیک سفارت ایران درمنطقه بئرالحسن درجنوب بیروت، و به شهادت ۲۶ تن از شهروندان لبنانی وایرانی، فردا را درلبنان عزای عمومی اعلام کرد.

روز پنجشنبه در لبنان روز عزای عمومی اعلام شد

به گزارش ایرنا از بیروت، میقاتی روز چهارشنبه در این بیانیه اعلام کرد در احترام به ارواح جان باختگان حادثه تروریستی روز پنج شنبه مصادف با 30 نوامبر سال 2013 درسرتاسر مناطق لبنان عزای عمومی اعلام می شود و همه کارمندان دولت نیز دراحترام به جان باختگان این حادثه تروریستی به مدت یک ساعت( 11تا 12 ظهر) دست از کار خواهند کشید.

شورای عالی دفاع لبنان نیز در بیانیه ای اعلام کردجلسه فوق العاده این شورا در رأس ساعت 4 امروز در کاخ ریاست جمهوری با حضور میشل سلیمان ، رییس جمهور، نجیب میقاتی نخست وزیر مستعفی و رؤسای دستگاههای امنیتی با هدف بحث و بررسی موضوع حمله تروریستی به سفارت ایران و پیگیری پیامدهای آن تشکیل خواهد شد.

مراسم تشییع شهدای حادثه تروریستی بیروت آغاز شد

مراسم تشییع حجت الاسلام شهید ابراهیم انصاری رایزن فرهنگی ایران در لبنان و دیگر شهدای حادثه تروریستی دیروز مقابل سفارت ایران در بیروت، آغاز شد.

به گزارش ایرنا، اجساد شهید انصاری و همسر یکی از کارمندان سفارت ایران که در انفجارهای تروریستی دیروز در جنوب بیروت به شهادت رسیده اند، از بیمارستان رسول اعظم (ص) پایتخت لبنان به سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت رسیده است.

قرار است که پس از اقامه نماز بر اجساد این شهدا، با هواپیمایی اختصاصی به تهران انتقال داده شوند.

گفته می شود که پیکر پاک شهدای لبنانی این حادثه نیز بعد از ظهر روز چهارشنبه تشییع خواهند شد.

در جریان دو انفجار تروریستی در بیروت بیش از 23 نفر کشته و 150 نفر دیگر مجروح شدند

رییس مجلس لبنان شهادت رایزن فرهنگی ایران را تسلیت گفت

رییس مجلس لبنان روز چهارشنبه در پیام های جداگانه ای، شهادت حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم انصاری رایزن فرهنگی ایران را به مقامات جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفت.

به گزارش ایرنا، نبیه بری در این پیام ها ضمن محکوم کردن عملیات تروریستی در نزدیکی سفارت ایران در بیروت، شهادت حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم انصاری را به حضرت آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری، حسن روحانی رییس جمهوری، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی تسلیت گفت.

در عملیات تروریستی دیروز در مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت 23 نفر از جمله ابراهیم انصاری رایزن فرهنگی کشورمان به شهادت رسیدند و 146 نفر زخمی شدند.

نبیه بری رییس مجلس لبنان همجنین روز چهارشنبه درمصاحبه با روزنامه لبنانی الجمهوریه هدف قرار دادن سفارت ایران دربیروت، را اقدام خطیر گروههای تروریستی در تبدیل لبنان به محل نفوذ و حمایت خودشان دانست .

این مقام ارشد لبنانی تصریح کرد: کسانی که سفارت ایران در بیروت را هدف قرار داده اند درگذشته نیز مقامات ارشد لبنانی از جمله رییس جمهور و رهبر مسیحیان لبنان را به ترور تهدید کرده بودند.

وی درادامه مصاحبه با ابراز نگرانی از ادامه عملیا ت های تروریستی درلبنان تاکید کرد: ما دراین شرایط حساس و بحرانی به افرایش هوشیاری و درک آگاهی مردم نسبت به تهدیدها و چالش های فراروی لبنان نیاز داریم.

بری با تمجید از موضع اخیر ولید جنبلاط رییس حزب سوسیالست دروزی لبنان در محکومیت عملیات تروریستی، همه گروههای لبنانی را به گفت وگو و تفاهم برای نجات لبنان و دورنگه داشتن آن از چالش های فراروی منطقه فراخواند.

بری همچنین در مصاحبه با روزنامه لبنانی النهار با اشاره به وقوع انفجارهای تروریستی درنزدیکی سفارت ایران دربیروت گفت: آنچه در لبنان از عملیات تروریستی و خرابکارانه روی می دهد مشابه حملات تروریستی در کشورهای عراق و سوریه است.

حملات تروریستی ازعزم مقاومت دررویارویی با تهدیدهای صهیونیستی نخواهد کاست

 امیل لحود رییس جمهوری سابق لبنان در مراسم بزرگداشت شهدای حملات تروریستی در نزدیک سفارت ایران در بیروت گفت: حملات تروریستی از عزم و قدرت مقاومت در رویارویی با تهدیدهای رژیم صهیونیستی نخواهد کاست.

به گزارش ایرنا، مراسم بزرگداشت شهدای حملات تروریستی دیروز در نزدیک سفارت ایران در بیروت، امروز با حصور امیل لحود رییس جمهوری سابق لبنان، حسین امیر عبدالهیان معاون وزیر خارجه ایران و هیات همراه وی، توم فلیتشر سفیر انگلیس و الکساندر زاسبکین سفیر روسیه ، کامل الرفاعی نماینده جنبش جهاد اسلامی در لبنان و دیگر گروهها، احزاب ، سران گروههای سیاسی برگزار شد.

لحود در این مراسم ضمن ابراز همدردی با خانواد های شهدای حادثه تروریستی دیروز و آروزی غفران و رحمت برای آنها گفت: اینگونه عملیات تروریستی و ناجوانمرانه از عزم و قدرت مقاومت در رویارویی با تهدیدهای رژیم صهیونیستی نخواهد کاست.

وی افزود: رژیم صهیونستی از وقوع انفجار در نزدیک سفارت ایران در بیروت، به نفع خود بهره برداری می کند.

لحود ادامه داد: ما از دو سال پیش همزمان با شروع بحران سوریه نسبت به وقوع چنین حملات تروریستی در لبنان هشدار داده بودیم .

رییس جمهوری سابق لبنان تصریح کرد: دشمنان سوریه به دنبال پیروزی های چشمگیر ارتش سوریه در روزهای اخیر، خشم و ناراحتی خود را با انجام عملیات تروریستی در لبنان نشان دادند.

کد خبر 239505
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز