همشهری آنلاین: دولت اسپانیا با صدور بیانیه ای، حملات تروریستی روز سه شنبه در بیروت مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران را که موجب شهادت ۲۳ نفر و جراحت بیش از یکصد نفر شد، محکوم کرد.

سازمان ملل، انگلیس و اسپانیا حمله به سفارتخانه ایران در بیروت را محکوم کرد

به گزارش ایرنا، درک پلامبلای مقام سازمان ملل متحد در لبنان با محکوم کردن حمله انتحاری به سفارتخانه ایران در بیروت در روز سه شنبه گفت: چنین حادثه ای بر اهمیت حمایت همه احزاب لبنان و جامعه بین المللی از امنیت در این کشور تاکید می کند.

به نوشته روزنامه ˈدلی استارˈ چاپ بیروت، پلامبلای که هماهنگ کننده فعالیتهای سازمان ملل متحد در لبنان است، پس از ملاقات با نجیب میقاتی سرپرست نخست وزیری لبنان گفت: این حمله ترسناک یک بار دیگر اهمیت یکپارچگی همه احزاب لبنان و جامعه بین المللی و دوستان لبنان را برای حمایت از امنیت و ثبات این کشور نشان داد.

وی همچنین بر ضرورت خویشتنداری در حالی که مقامها برای یافتن عاملان این اقدام جنایتکارانه و اجرای عدالت در باره آنها تلاش می کنند، تاکید کرد.

پلامبلای افزود: تسلیت خود را به نجیب میقاتی نخست وزیر به علت وقوع این حمله تروریستی که صبح امروز در بیر حسن رخ داد، ابراز کرده ام.

وی گفت: میل دارم در اینجا با تاکید بر محکومیت این حمله تروریستی توسط سازمان ملل متحد، با همه کسانی که از این حادثه آسیب دیده اند ابراز همدردی کرده و به آنها تسلیت بگویم و بر حمایت خود از مقامهای این کشور که با این وضع برخورد می کنند، تاکید نمایم.

در دو انفجار تقریبا همزمان که در محله شیعه نشین ˈبیر حسنˈ نزدیک ساختمان سفارتخانه ایران در بیروت رخ داد، 25 تن کشته و دستکم 155 تن زخمی و مصدوم شدند.

به گفته پلامبلای، هدف از ملاقات وی با میقاتی بررسی طرحهای سازمان ملل متحد برای کمک به دولت این کشور در ارتباط با جنبه های گوناگون بحران سوریه بود که به گفته وی موضوع اصلی ملاقاتهایش در نیویورک نیز خواهد بود.

میقاتی و پلامبلای همچنین ورود هزاران پناهنده سوری به لبنان را بررسی کردند که اخیرا از نبردهای شدید در منطقه کوهستانی ˈقلمونˈ در مرز لبنان و سوریه، گریخته اند.

دولت اسپانیا حمله به سفارت ایران در بیروت را محکوم کرد

به گزارش ایرنا، دولت اسپانیا در این بیانیه که از طریق وزارت امور خارجه این کشور اروپایی انتشار یافت، با خانواده های قربانیان این انفجارها، مقامهای ایران و لبنان و مردم دو کشور ابراز همدردی و همبستگی کرده است.

اسپانیا همچنین هر گونه حمله تروریستی علیه نمایندگیهای سیاسی را با قاطعیت محکوم کرده و حمایت خود را از لبنان در جنگ علیه تروریسم مورد تاکید قرار داده است.

دولت اسپانیا در ادامه بیانیه اش، با ملت لبنان برای ˈدستیابی به صلح و همبستگی ملی بویژه در این لحظات پرتنش منطقه ایˈ ابراز همبستگی کرده است.

به گزارش خبرگزاری افه اسپانیا، این دو انفجار که توسط عوامل انتحاری در برابر سفارت ایران روی داد، دست کم 23 کشته و بیش از یکصد مجروح در محله شیعه نشین ضاحیه در جنوب بیروت برجای گذاشته است.

بر اساس این گزارش، یگان عبدالله اعظم وابسته به القاعده مسئولیت این انفجارها را بر عهده گرفته است.

انگلیس انفجار تروریستی در نزدیکی سفارت ایران در بیروت را محکوم کرد

ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلیس روز سه شنبه انفجار دوگانه به وقوع پیوسته در نزدیکی سفارت ایران در جنوب بیروت را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، وزیر خارجه انگلیس تاکید کرد که کشورش از ثبات در لبنان حمایت می کند.

وی اظهار داشت : من به شدت حمله تروریستی انجام گرفته علیه سفارت ایران را محکوم می کنم که در اثر آن تعدادی از افراد بی دفاع کشته شدند و به خانواده قربانیان تسلیت می گویم .

وی تاکید کرد: سفارت انگلیس در بیروت کاملا هوشیار است و تیم کنسولگری جهت کمک به اتباع انگلیس در حالت آماده باش کامل قرار دارند.

در اثر دو انفجار ظهر روز سه شنبه در بیروت، 23 نفر شهید و146 زخمی شده اند؛ ˈابراهیم انصاریˈ رایزن فرهنگی ایران دراثر این عملیات به شدت زخمی شده است.

گروه سلفیˈعبدالله عزامˈ وابسته به القاعده مسئولیت انفجارهای تروریستی امروز سه شنبه در مقابل سفارت ایران در بیروت پایتخت لبنان را بر عهده گرفت.

کد خبر 239356
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز