همشهری آنلاین: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و سخنگوی وزارت امور خارجه چین در بیانه های حمله تروریسی به سفارت ایران در بیروت را محکوم کردند.

اتحادیه اروپا و چین حمله به سفارت ایران در بیروت را محکوم کردند

به گزارش ایرنا؛کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در بیانیه ای حمله به سفارت ایران در بیروت را محکوم کرد و اعمال خشونت علیه شهروندان را غیرقابل پذیرش خواند.

به گزارش روزنامه لبنانی دیلی استار در بیانیه منتشره از سوی مایکل مان سخنگوی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا آمده است: اشتون از این حمله که به کشته و زخمی شدن تعدادی از مردم از جمله کارکنان این سفارتخانه منجر شد، شوکه شده و آن را با شدیدترین عبارت ها محکوم می کند و تاکید دارد که هرگونه خشونتی علیه شهروندان غیر قابل پذیرش است.

وی همچنین تحقیقات فوری درباره این حمله و محاکمه عاملان آن را خواستار است و از همه طرف ها می خواهد ضمن کمک به تسهیل روند تحقیقات، به طور کامل با مقامات لبنانی در این زمینه همکاری کنند.

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این بیانیه همچنین بر ضرورت کمک همه لبنانی ها به حفظ صلح و امنیت در کشورشان تاکید کرد و ضمن ابراز همدردی با مردم لبنان، به قربانیان این حمله تسلیت گفت.

چین حمله تروریستی علیه سفارت ایران را محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه چین نیز حمله تروریستی علیه سفارت ایران در لبنان را محکوم کرد.

به گزارش ایرنا، هونگ لی عصر چهارشنبه درنشست خبری روزانه در جمع خبرنگاران با اشاره به دو حمله انتحاری درمقابل سفارت ایران درپایتخت لبنان گفت: چین به شدت این حملات تروریستی را محکوم می کند.

این سخنگوی با تاکید براینکه چین قاطعانه مخالف هرگونه تروریسم است، افزود: ما تاسف خود را ازکشته شدن دیپلمات ها و مردم بیگانه اعلام می کنیم .

 شی جین پینگ رییس جمهور چین نیز عصر روز سه شنبه درتماس تلفنی با دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران حادثه انفجار تروریستی درلبنان درمقابل سفارت ایران و شهادت شماری از افراد دراین واقعه از جمله رایزن فرهنگی کشورمان را تسلیت گفت .

در عملیات تروریستی دیروز در مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت 23 نفر از جمله ابراهیم انصاری رایزن فرهنگی کشورمان به شهادت رسیدند و 146 نفر زخمی شدند.

کد خبر 239489
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز