همشهری آنلاین: «ولید جنبلاط» رییس حزب دروزی سوسیالیست ترقیخواه لبنان گفت که برای جلوگیری از وارد شدن ضررهای بیشتر به لبنان و توطئه گسترش اختلافات مذهبی و طایفه‌ای، به عربستان سعودی توصیه می کنم با جمهوری اسلامی ایران وارد گفت‌وگو شود.

به گزارش ایرنا، جنبلاط شامگاه جمعه در یک گفت وگوی تلویزیونی همچنین به « سعد حریری» نخست وزیر اسبق لبنان و رییس جریان «المستقبل» نصیحت کرد که با تشکیل دولت فراگیر در لبنان همراهی کند.

وی تاکید کرد: اگر گروه 14 مارس فقط خواستار تشکیل دولتی در لبنان با حضور اعضای این گروه باشد، یک ماجراجویی بدون فایده است.

رییس جبهه مبازره ملی با اشاره به دودستگی ایجاد شده بین لبنان و لبنانی ها، خاطرنشان کرد که امروز لبنان روی آرامش بخود نخواهد دید مگر این که یک همپیمانی عربی و یا بین المللی بوجود آید.

وی گفت که هیجکس به ما فکر نمی کند، آمریکا و فرانسه از ما حمایت نمی‌کنند، برای آمریکا، اسراییل همه چیز است بنابراین باید عربستان و ایران به یکدیگر نزدیک شوند.

ولید جنبلاط افزود: امروز لبنان در حال ورود به یک نزاع مذهبی شیعی - سنی است که باید بسرعت جلوی آن گرفته شود.

وی تصریح کرد: بحران سوریه همچنان وجود دارد و ما می‌توانیم از آن خارج شویم و از گسترش اختلاف‌ها جلوگیری کنیم که اگر نتوانیم پس ما همه با هم نابود می‌شویم.

کد خبر 243882
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز