همشهری آنلاین: اداره اطلاعات ارتش لبنان در جنوب این کشور اعلام کرد: « مصطفی . ح» یکی از هواداران شیخ تکفیری « احمد الاسیر» که مشکوک به ارتباط با عاملان انفجار تروریستی مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت بازداشت شد.

لبنان

به گزارش ایرنا، این عنصر مرتبط با شیخ تکفیری الاسیر که در زمان حاضر فراری است، در چارچوب تحقیقات نیروهای امنیتی لبنان در خصوص انفجار مقابل سفارت ایران در بیروت بازداشت شده است.

مصطفی . ح در تصویری کنار « معین ابوظهر» یکی از عوامل تروریستی انتحاری مقابل سفارت ایران در بیروت که اخیرا منتشر شده، حضور داشته است.

اخیرا یک پیام صوتی 14 دقیقه ای از شیخ تکفیری « سراج الدین زریقات» سرکرده گروه تروریستی موسوم به «عبدالله عزام» که مسئولیت انفجارهای تروریستی مقابل سفارت ایران در بیروت را برعهده گرفته درصفحه این گروه در توئیتر منتشرشد و او بار دیگر به تکرار تهدیدهای خود علیه جمهوری اسلامی ایران و حزب الله و مقاومت ضد صهیونیستی پرداخت.

وی در این پیام صوتی حتی مسئولیت ترور شهید « حسان اللقیس» از فرماندهان حزب الله لبنان را برعهده گرفت و در دفاع از رژیم صهونیستی گفت که این رژیم مرتکب این اقدام تروریستی نشده است.

در میان سخنان شیخ تکفیری زریقات، تصاویری از دو تروریست انتحاری ˈابواویس الصیداویˈ مقلب به ˈمعین ابو ظهرˈ و ˈابوسفیان الشامی ˈملقب به ˈعدنان المحمدˈ به نمایش درآمد که به همراه چند تن دیگر بودند.

این دو تروریست عاملان انتحاری انفجار تروریستی مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت بودند.

دو انفجار پی در پی تروریستی که 28 آبان ماه مقابل سفارت ایران در بیروت صورت گرفت، 25 تن شهید و بیش از 150 زخمی برجای گذاشت که رایزن فرهنگی ایران در بیروت از جمله شهدای این جنایت تروریستی بود.

کد خبر 244077
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز