همشهری آنلاین: رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیله‌سوار، قرآن را محور و اساس تبلیغ دانست و گفت: اساس ارشاد و تبلیغ مردم به دین مبین اسلام به واسطه قرآن و آیات نورانی آن امکان‌پذیر خواهد بود.

قرآن

حجت‌الاسلام شامل رحیم‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: عمل به قرآن لازمه مهجوریت‌زدایی از قرآن است و اکنون وظیفه اصلی همه فعالان قرآنی تبلیغ و ترویج آموزهای قرآنی و دینی در جامعه است؛ چرا که قرآن در میان مردم در مهجوریت به سر می‌برد.

وی با بیان این‌که «محور ارشاد مردم به دین، قرآن است» تصریح کرد: کسانی که از سوی خداوند توفیق تلاوت و حفظ قرآن را پیدا کرده‌اند باید زکات این ثروت را در راستای ترویج قرآن کریم در بین مردم ادا کنند.

وی با تأکید بر ضرورت بکارگیری دستورات و شیوه‌های درست زندگی که در قرآن کریم ذکر شده است، گفت: اگر کسی با قرآن مأنوس باشد دنیای باطل به سوی او نیامده و دچار لغزش نخواهد شد و به تبع آن ناهجاری‌های اخلاقی و آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد.

وی با بیان این‌که «مهجورگذاردن قرآن به معنای عدم توجه و تفکر در آیات شریفه قرآن و به روز عمل نکردن به دستورات الهی این مصحف شریف است» ادامه داد: فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی با محوریت قرآن همواره در نشر فرهنگ غنی اسلام موفق بوده‌ است و در این راستا با اجرای طرح‌ها و برنامه‌های متنوع و با استفاده از جاذبه‌های قرآنی برای جوانان و نوجوانان آنان را به سوی قرآن‌آموزی و عمل به آن سوق می‌دهد.

رحیم‌پور در ادامه به ارایه گزارش اجمالی از عملکرد قرآنی این اداره در سطح شهرستان بیله‌سوار پرداخت و افزود: اداره تبلیغات اسلامی بیله‌سوار با همکاری مؤسسه قرآنی‌ الهادی در نیمه اول امسال فعالیت‌های قرآنی از قبیل برگزاری جلسات جزء خوانی قرآن ویژه برادران و خواهران در ماه مبارک رمضان، محافل انس با قرآن و شبی با قرآن، جلسه دائمی تفسیر قرآن در بیله‌سوار و جعفرآباد، جلسه تخصصی تلاوت قرآن، آزمون‌های قرآنی، ختم قرآن در ماه رمضان، برگزاری دوره روخوانی و روان‌خوانی قرآن، اعزام داور و قاری به مسابقات قرآنی اداره تعاون و بسیج شهرستان، تجلیل از چهره‌های برتر قرآنی شهرستان را برگزار کرده‌ است.

کد خبر 233842
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز