همشهری آنلاین: هفتاد و پنج درصد اعضای کاروان قرآنی حج تمتع ۹۲ برای اولین بار است که به سفر معنوی حج اعزام می‌شوند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ستاد اطلاع رسانی حج 92، میانگین سنی اعضای کاروان قرآنی نور جمهوری اسلامی ایران، اعزامی به حج تمتع سال 1392، برابر 31.5 سال است. کم‌سن‌ترین و مسن‌ترین عضو این کاروان 21 و 44 ساله هستند.

سرپرست کاروان قرآنی نور جمهوری اسلامی ایران، اعزامی به حج تمتع سال 1392، همزمان با ورود قاریان و حافظان قرآن به شهر پیغمبر، نحوه انتخاب اعضای این کاروان و ترکیب سنی، استان محل اعزام و وضعیت شغلی این قاریان جوان و برجسته کشوری را اعلام کرد.

بهزاد احمدی با اعلام اینکه 75 درصد اعضای کاروان قرآنی اعزامی به حج تمتع 92 برای اولین بار است که به سفر معنوی حج اعزام می‌شوند، اضافه کرد: اغلب اعضای این کاروان جزو پدیده‌های قرآنی کشور هستند که در مسابقات استانی و سراسری خوش درخشیده و در آزمون حج نیز که توسط شورای عالی قرآن با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه و با شرکت 160 قاری برتر کشور در تابستان 92 برگزار شد موفق به کسب رتبه‌های برتر شدند.

احمدی درباره میزان تحصیلات و شغل قاریان و حافظان اعزامی به حج تمتع 92 نیز گفت: سطح تحصیلات اعضای این گروه از دیپلم تا فوق‌لیسانس است البته دانشجوی دکتری نیز در جمع خود داریم. بررسی وضعیت شغلی اعضای کاروان قرآنی اعزامی به حج تمتع سال 1392 نیز نشان می‌دهد که اعضای این گروه به اموری نظیر دانشجویی، معلمی، شغل آزاد و کارمندی اشتغال دارند و مدیر فرهنگی قرآنی نیز در جمع‌مان حضور دارد.

به گفته سرپرست کاروان قرآنی نور جمهوری اسلامی ایران، اعضای این کاروان از استان‌های اصفهان، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، کرمان، کرمانشاه، یزد و مازندران به توفیق زیارت حرم نبوی، حضور در جوار مرقد تابناک ائمه مظلوم بقیع علیهم‌السلام و برگزاری برنامه‌های قرآنی در شهر پیغمبر دست یافته‌اند.

کد خبر 231643
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز