همشهری آنلاین: حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی و سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت، ظهر جمعه ۲۹ شهریور پس از بدرقه توسط حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری وارد مدینه منوره شدند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ستاد اطلاع رسانی حج 92، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر در بدو ورود به مدینه منوره مورد استقبال عبدالحمید المطیری نماینده وزیر کشور عربستان سعودی و رسولی محلاتی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان قرار گرفت.

دکتر حشمت‌الله قنبری همدانی، معاون توسعه و منابع انسانی بعثه مقام معظم رهبری و دکتر محمدرضا باقری معاون امور بین‌الملل بعثه مقام معظم رهبری نیز نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی را در ورود به عربستان سعودی همراهی می‌کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر در فرودگاه مدینه منوره در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شعار حج امسال "حج؛ معنویت، هم‌اندیشی و اتحاد اسلامی" است، اظهار داشت: نگاه جمهوری اسلامی ایران به حج، منشا تحول روحی و اخلاقی است.

نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی افزود: نگاه جمهوری اسلامی ایران به حج، نگاه به وحدت و آشنایی ملت های اسلامی با یکدیگر است تا در پرتوی این آشنایی به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با اشاره به دیدگاه‌های دولت یازدهم در زمینه ارتباط با عربستان سعودی، گفت: تلاش ما بر این است که با دولت عربستان رابطه بهتر و دوستانه‌تری پیدا کنیم.

بر طبق این گزارش، سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت نیز در بدو ورود به مدینه منوره، تعداد زائران ایرانی اعزامی به مدینه تا جمعه 29 شهریور ماه را 12 هزار و 500 نفر اعلام کرد و گفت: آخرین پرواز ورودی زائران ایرانی به عربستان سعودی 18 مهر ماه خواهد بود و پروازهای بازگشت حجاج ایرانی از عربستان به ایران از 28 مهر ماه آغاز می‌شود و آخرین پرواز حجاج کشورمان 18 آبان ماه در ایران فرود می‌آید.

کد خبر 231758
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز