همشهری آنلاین: رییس جمعیت قرآنی استان تهران با بیان این‌که «هنوز در برخی حوزه‌های فعالیت‌های قرآنی موازی‌کاری وجود دارد» گفت: به نظر من رویکرد دهه ۹۰ در فعالیت‌های قرآنی بیشتر به سمت تخصصی شدن حرکت می‌کند.

قرآن

محمدرضا پورمعین در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به انتخاب اخیر رییس، نایب رییس و دبیر جمعیت قرآنی استان تهران در روزهای گذشته، افزود: جمعیت قرآنی استان تهران در چهارمین دوره فعالیت خود هفته پیش اولین جلسه خود را بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار کرد که در این جلسه بنده(محمدرضا پورمعین) به عنوان رییس، بهمن جاوی به عنوان نایب رییس و خانم حوریه عقبایی به عنوان دبیر جمعیت قرآنی استان تهران انتخاب شدند.

وی خاطرنشان کرد: در این جلسه گزارشی از وضعیت موجود جمعیت به اعضا ارائه و مقرر شد در دور جدید نسبت به فعال کردن کمیته‌های شش‌گانه تخصصی که در اساسنامه جمعیت قرآنی پیش‌بینی شده به ویژه کمیته رفاهی و خدماتی، فرهنگی و هنری، اطلاع‌رسانی، آموزش و پژوهش و کمیته توسعه و ترویج اهتمام شود.

رییس جمعیت قرآنی استان تهران همچنین گفت: جلسات جمعیت قرآنی استان تهران هر هفته روزهای یکشنبه در دفتر شورای مرکزی با حضور اعضا برگزار خواهد شد و نسبت به اجرایی شدن مصوبات دوره‌های گذشته توجه لازم صورت خواهد گرفت.

پورمعین با بیان این‌که «جمعیت قرآنی استان تهران با حدود یک هزار عضو در راس نهادهای مردمی قرآنی قرار دارد» تصریح کرد: در مدت سه دوره گذشته جمعیت قرآنی موفق شده ضمن اجرای برنامه‌های متعدد قرآنی، فرهنگی و هنری رویکرد فعالیت‌های خود را در حوزه اجتماعی قرآنی دنبال کند.

وی ابراز امیدواری کرد: در آینده با حمایت بیشتر مسئولین، وزارت ارشاد، سازمان دارالقرآن، صداوسیما و اتحادیه قرآنی نسبت به تولید، توزیع، آموزش و انجام خدمات رفاهی و کارشناسی به ویژه برای اعضا تلاش جدی انجام دهیم.

رییس جمعیت قرآنی استان تهران در پاسخ به این سوال که با وجود نهادها و موسسات فراوان قرآنی در کشور آیا احساس نمی‌شود که در برخی حوزه‌ها موازی‌کاری وجود دارد؟ گفت: من هم اعتقاد دارم که در برخی حوزه‌ها در فعالیت‌های قرآنی موازی‌کاری وجود دارد، اما رفته رفته فعالیت‌ها و برنامه‌ها جای خود را پیدا می‌کنند به طوری که اکنون این نهادها بیشتر در عرصه آموزش تخصصی قرآن کار می‌کنند.

وی افزود: در عرصه آموزش عمومی، آموزش و پرورش وظیفه مشخصی دارد، اما در فضای آموزش و پرورش خصوصی قرآن نهادها، موسسات و سازمان‌های قرآنی فعال هستند، اما این در حالی است که در دهه‌های قبل جای این دو عوض شده بود و گاهی اوقات سازمان‌ها و نهادها آموزش‌های عمومی قرآنی را انجام می‌دادند.

پورمعین اظهار کرد: البته هنوز در حوزه فعالیت‌های تولیدی و خدمات در عرصه فعالیت‌های قرآنی موازی‌کاری وجود دارد که بهتر است سازمان‌ها و نهادهای قرآنی در نشست‌های هم‌اندیشی نسبت به عدم انجام کارهای موازی که موجب سلب سرمایه، وقت و هزینه‌های مفید در جامعه قرآنی می‌شود، بپردازند.

رییس جمعیت قرآنی استان تهران در پایان تاکید کرد: به نظر می‌رسد رویکرد دهه 90 در حوزه‌ فعالیت‌های قرآنی بیشتر به سمت تخصصی شدن است و این می‌تواند مفید باشد.

کد خبر 233849
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز